Hlavní navigace

Zájem o mimosoudní řešení spotřebitelských sporů roste

18. 8. 2008

Sdílet

Na začátku dubna byl pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu spuštěn projekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Projekt nabízí spotřebitelům i podnikatelům alternativní možnost urovnání vzájemných sporů. Poradenství poskytuje vedle Hospodářské komory ČR i SOS – Sdružení obrany spotřebitelů a další spotřebitelské organizace.

Od jeho spuštění bylo řešeno již 360 podaných stížností. SOS řešilo celkem 102 případů, z toho polovina případů byla urovnána kvalifikovanou radou ke spokojenosti obou stran, druhá polovina nebyla úspěšná pro nezájem protistrany.

Z podaných stížností převažují stížnosti na neuznané reklamace a na neuznané nároky plynoucí z odstoupení od smlouvy. Nejčastěji jsou evidovány stížnosti na elektronické spotřební zboží (mobily, počítače a jiné domácí spotřebiče) a vadnou obuv či oděvy.

Zdroj: SOS

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).