Na začátku dubna byl pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu spuštěn projekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Projekt nabízí spotřebitelům i podnikatelům alternativní možnost urovnání vzájemných sporů. Poradenství poskytuje vedle Hospodářské komory ČR i SOS – Sdružení obrany spotřebitelů a další spotřebitelské organizace.
Od jeho spuštění bylo řešeno již 360 podaných stížností. SOS řešilo celkem 102 případů, z toho polovina případů byla urovnána kvalifikovanou radou ke spokojenosti obou stran, druhá polovina nebyla úspěšná pro nezájem protistrany.
Z podaných stížností převažují stížnosti na neuznané reklamace a na neuznané nároky plynoucí z odstoupení od smlouvy. Nejčastěji jsou evidovány stížnosti na elektronické spotřební zboží (mobily, počítače a jiné domácí spotřebiče) a vadnou obuv či oděvy.
Zdroj: SOS