Hlavní navigace

Názor k aktualitě Za zpožděný mezinárodní vlak můžete žádat odškodné od anonym - Hlavně by odškodnění mělo být zavedeno u všech...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 12. 2009 9:48

    anonymní
    Hlavně by odškodnění mělo být zavedeno u všech spojů, včetně "couráků" na místních tratích.
    Problém může nastat u náhrady, kdy takřka vše lze svést na počasí. Je horko, koleje se roztahují, je zima, koleje praskají, je podzim, je napadané listí a kola se smýkají, je mlha, není vidět, vlak musí jet 20 km/hod. ...
    Asi bude i důležité, kdo za opoždění /u nás v ČR/ vlastně může. Kdysi byly ČD jeden podnik, nyní byly např. koleje vyvedeny do Správy železniční dopravní cesty nebo jak se to nazývá, a někde jsem četl, že za cca 95 % opožděných vlaků nemohou ČD, ale někdo "úplně jiný", tedy i SŽDC.
    Pokud je plánovaná výluka na trati a platí tzv. výlukový jízdní řád, tak tam je samozřejmě zpoždění "legalizováno" a cestující s ním musí počítat. Otázkou je, cestuje-li jen občasně, jak se o té výluce dozví. Ne každý má doma internet a pochybuji, že si před každou náhodnou cestou cestující ověřuje, zda není na trati nějaká anomálie. Dřímá-li v rukou jízdní řád vydaný na začátku období a zakoupený např. v pokladně železniční stanice před půlrokem, je mu to prd platné, teprve po příchodu na nádraží zjistí, že vlaky jezdí úplně jinak. To ta lepší varianta, kdy jsou ve stanici zaměstnanci ČD a mohou podat informace, v horších případech jsou stanice neobsazeny a veškeré informace o dopravě vandaly zlikvidovány. Cestující pak neví, na čem je, zda vlaky vůbec jezdí či se má pachtit někam na půl kilometru vzdálenou zastávku náhradní autobusové dopravy.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).