Spočítejte si...

Zavřít

Za vánoční přání si lidé zaplatí, místo sociálních sítí využívají SMS

Na vánočních přáních lidé nešetří. V drtivé většině případů jej posílají prostřednictvím SMS, místo aby využili některou ze sociálních sítí. Vyplynulo to z průzkumu společnosti ČP Cloud.

V 70 % případů budou Češi přát formou SMS a ještě osobně (64 %). Tištěné vánoční pohlednice či přání však pošle už jen necelá čtvrtina lidí. Nejvíce přání odejde přátelům (94 %) a členům rodiny (70 %), zatímco kolegům v zaměstnání pouze 25 %.

Klesá však počet vánočních přání, která jsou posíláná prostřednictvím pošty. Poměrně nízké využívání tištěných přání ve srovnání se situací před deseti nebo dvaceti lety souvisí také s tím, že velká část lidí si už u svých kontaktů nezapisuje domovní adresy, vysvětluje Daniel Barket, generální ředitel společnosti ČP Cloud. Z výzkumu společnosti ČP Cloud vyšlo, že zatímco 80 % Čechů má v kontaktech uloženou fyzickou adresu na rodinu, jen 60 % na přátele a 23 % na kolegy.

Přestože jsou mladí lidé stále více propojeni skrze sociální sítě, průzkum ukázal, že vánoční přání posílá přes sociální sítě jen necelá polovina respondentů mezi 18 a 26 lety. V rámci celé populace pak sociální sítě na odesílání přání využívá pouhých 27 %. Nejvíce mladých přeje osobně (74,5 %) nebo SMS zprávou (72 %).

Mladé dívky rakovinu prsu podceňují, většina neřeší ani prevenci Velký pátek bude dalším dnem pracovního klidu