Spočítejte si...

Zavřít

Za objednávku přes Internet platíme nejčastěji dobírkou

Z výsledků studie s názvem Platební metody v ČR, kterou provedla Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vyplynulo, že pro platbu za zboží a služby objednané v prostředí českého Internetu je stále nejčastěji využívaným platebním nástrojem dobírka, tedy platba při převzetí zboží v hotovosti. Zákazníci tuto formu využívají v 70–80 % případů. V západním světě je u zákazníků dobírka až na třetím místě (kolem 12 %), preferovaným platebním metodám vévodí platební karty (kolem 80 %).

Na dalších místech se v ČR v oblasti zákaznické popularity umístil převod na účet a platba na výdejním místě. Značnou popularitu získávají poslední dobou nákupy na splátky. Se zhruba 10% podílem se umísťují platební karty a platební brány.

Nabídková stana obchodníků je, co se týče metod, poměrně koncentrovaná. Dobírku a převod na účet nabízí 97 % obchodníků, následují platby na výdejním místě (74 %), platební brány (60 %), nákup na splátky (57 %), platební a úvěrové karty (kolem 40 %).

GE Money Bank zvýšila úročení termínovaných vkladů Odborný seminář Unie Offshore Poradců ČR        
David Mach
David Mach (neregistrovaný)
29. 2. 2008 11:11 Nový

Dobírkou na základě zkušeností

celé vlákno
Platba dobírkou je u nás tak rozšířena mj. i díky špatným zkušenostem s internetovými obchody (čti: překupníky). Dost často se totiž stává, že není dodržen termín dodání (a kolikrát se ještě prodlouží) nebo je zákazník mylně informován o dostupnosti zboží a je následně prodejcem nucen si třeba vybrat jiný výrobek místo toho, který již není na trhu. Sám jsem před několika dny udělal podobnou zkušenost a mohl jsem si jenom gratulovat, že jsem tentokrát zvolil platbu dobírkou, protože jinak by moje peníze byly dlouhé týdny na cizím účtu a defacto bych byl rukojmím takového eshopu.
www.eo.cz
www.eo.cz (neregistrovaný)
14. 6. 2008 12:50 Nový

Re: Dobírkou na základě zkušeností

celé vlákno
S tim ja v zadnem pripade nesouhlasim. Nemuzete hazet vsechny eshopy do jednoho pytle. Myslim, ze vetsina eshopu se na ceskem presycenem trhu snazi prijit s temi nejkvalitnejsimi a nejrychlejsimi sluzbami, protoze konkurence je obrovska a stale roste. Vlastnim internetovy obchod s vypocetni technikou a moc dobre vim, jak je tezke prorazit na trhu. Praxe je u nas takova, ze 95% objednavek je vyrizeno do 3 dnu a nenechame zakaznika cekat! Tvrdite, ze zakaznik je mylne informovan o dostupnosti zbozi. Musite ovsem pocitat s tim, jak obtizne je zjistovat aktualni udaj o dostupnosti. My udrzujeme v katalogu 33 tisic polozek, provadi se aktualizace maximalne 1x za den - tim padem se muze stat, ze zakaznik objedna zbozi u ktereho je uvedeno, ze je skladem, ale v te chvili uz byl vyprodan. Tomu nelze zabranit zadnymi technickymi prostredky. Aktualizace a udrzba tak velkeho katalogu je velmi narocna. V tomto pripade samozrejme ihned zakaznika kontaktujeme a dochazi k nabidce podobneho zbozi, nebo ke zruseni objednavky. Pokud zakaznik plati predem, pak se nestava zadnym rukojmim eshopu, jak tvrdite vy, ale posilaji se penize ihned obratem zpet na jeho ucet.
Zkratka bych to shrnul, ze at se snazime sebevic, nelze se vsem zavdecit. Vzdy se najdou nejaci notoricti stezovatele, kteri posilaji na poctive obchodniky obchodni inspeci a zdaleka netusi, jak obtizne je ridit a hlavne udrzet internetovy obchod v cinnosti v dnesni dobe, kdy marze klesly hluboko pod 5%. Doporucuji takovym zakaznikum proste sednout do auta a jet nakoupit za draho do supermarketu nebo do kamenneho obchodu.
Ostatnim doporucuji v eshopech nakupovat, protoze je to nejlevnejsi a nejpohodlnejsi cesta k nakupu. Ja sam nakupuji pres eshop vse - i hracky pro dceru.