Podle nejnovějších statistik společnosti Visa Europe za období od října 2014 do srpna 2015 na českých e-shopech nejvíce utratili Slováci, a to zhruba 950 milionů korun (35 milionů eur). Jde o meziroční nárůst o více než 50 %. Na druhém místě jsou Britové s necelou půlmiliardou korun (18 milionů eur) a na třetím Američané s více než 400 miliony korun (15 milionů eur). Jejich útraty se meziročně zvýšily o 170 %, respektive 130 %. Další dvě pozice pak patří Němcům a Rusům. Rusové přitom v předchozím období zaujímali druhou příčku.
Zatímco cizinci z ekonomicky vyspělých zemí jsou zvyklí platit i na internetu kartou, u nakupujících z postkomunistických zemí, tedy včetně Slovenska nebo Česka, zatím v internetovém prostředí stále vítězí hotovost nebo platby na dobírku. Online platby kartou přitom mají celou řadu výhod. Jsou jednoduché, pohodlné, šetří čas a jsou bezpečné pro nakupujícího i obchodníka,
říká Marcel Gajdoš, regionální manažer asociace Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Nejvíce zaplatili turisté za cestování, tedy například za lístky na dopravu, v cestovních kancelářích nebo za pronájem dopravních prostředků (zhruba 1,3 miliardy korun). Dále pak za spotřební zboží, jako mobilní telefony, šperky, knihy (přes 890 milionů korun), a v neposlední řadě za specializované služby, mezi které patří například počítačové programy, kurýrní služby nebo odborné vybavení obchodních prostor (necelých 680 milionů korun). V nemalé míře pak cizinci utrácejí také za letenky a zábavu.