Spočítejte si...

Zavřít

Vzniká první pozitivní registr klientských informací

První pozitivní registr zavádí sdružení SOLUS. To již dvanáct let provozuje registr dlužníků, nyní ho tedy doplní novinkou. Ze strany sdružení SOLUS tak reagujeme na poptávku členů po rozšíření dostupných dat i o pozitivní informace. Souvisí to s rostoucím tlakem na prověřování bonity klientů, kteří u našich členů žádají o nové služby, říká Luděk Čermák, předseda Rady sdružení SOLUS a odkazuje se i na Zákon o spotřebitelských úvěrech, který od počátku letošního roku striktně vyžaduje posouzení bonity klienta, a to i s nahlédnutím do databází sloužících k posouzení této úvěruschopnosti.

V rámci pilotního provozu již nový registr začali využívat první uživatelé, jde o společnosti Cetelem a Home Credit. Dalších 17 společností již zahájilo sběr potřebného souhlasu klientů. Stejně jako u Negativního registru je i u toho Pozitivního nutnost získat souhlas klienta se zařazením jeho dat do registru. Podobně je pak nutné získat souhlas klienta i v případě, kdy se chce člen sdružení SOLUS na informace o klientovi uvedené v registru podívat.

Výdajové paušály by se snižovat neměly Za rozesílání rozpisu plateb SIPO si nově připlatíte