Spočítejte si...

Zavřít

Víte jak vytvářet záchranný pruh v evropských zemích?

Odstavný pruh na dálnici má v evropských zemích různou funkci. Společnost ÚAMK připravila informace o těchto pruzích pro ty, jež se chystají vlastním vozem na dovolenou přes evropské země.

Česká republika

U nás se pravidla o tom, jak se zařadit a kdy využít odstavný pruh, řídí zákonem o silničním provozu. Ten udává, že pokud se na rychlostní silnici o dvou pruzích v jednom směru vytvoří kolona, jste povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh. Ten musí být široký nejméně 3 metry, právě aby projeli vozidla s právem přednostní jízdy.

Pokud je v jednom směru tři a více jízdních pruhů, snižují boční odstup řidiči v levém a středním jízdním pruhu, nebo ve středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích mohou využít krajnici.

Zjednodušeně řečeno musíte vytvořit volný průjezd o šíři 3 metrů mezi pravým pruhem vozidel a ostatními pruhy vlevo.

Rakousko

V Rakousku mají pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy i vlastní výraz – Rettungsgasse. Pokud místo mezi jízdními pruhy nevytvoříte, můžete dostat pokutu až 2180 euro.

Zde se také odlišuje místo, kde tento pruh vytvářet. Musíte jej vytvořit mezi levým pruhem a ostatními pruhy směrem vpravo. Šíře ale zůstává stejná, a to 3 metry.

Německo, Slovinsko a Švýcarsko

V Německu je vyžadováno, aby v případě vytvoření záchranného pruhu došlo k zastavení provozu. Principy jsou ale v těchto třech zemích podobné jako v Rakousku. V případě dvouproudé dálnice vytváříte záchranný pruh uprostřed, v případě tří a víceproudých silnic pak vytváříte záchranný pruh vlevo.

Francie a Španělsko

I zde fungují stejná pravidla jako v Rakousku. Tady je ale navíc stanoveno, že musí být vytvořený prostřední pruh pro záchranářská a další vozidla.

Co vám kryje cestovní pojištění u UNIQA pojišťovny při ceste do Turecka? Jak přemýšlí nastávající rodiče? Na prvním místě bydlení, ale také finance na zábavu