Spočítejte si...

Zavřít

Víte, jak správně reklamovat špatné vyúčtování za telefon?

Přišlo vám vyúčtování za mobilní telefon, ale nesouhlasíte s ním. Máte pocit, že vám společnost naúčtovala služby, které jste nevyužili. V takovém případě máte samozřejmě právo na reklamaci. Víte jak na ni?

Pokud reklamujete služby elektronických komunikací (telefonní služby, internet, kabelová televize, satelitní vysílání), řídí se tyto reklamace nejen zákonem o ochraně spotřebitele, ale i zákonem o elektronických komunikacích. Rozdíly jsou v tom, jak rychle musíte reklamaci podat.

Na uplatnění reklamace máme jen dva měsíce od chvíle, kdy nám přijde vyúčtování. Poté naše právo reklamovat zanikne a operátor se tím už nemusí zabývat, říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu.

Pokud máte například předplacenou kartu, vyúčtování vám samozřejmě nechodí. V takovém případě musíte své právo na reklamaci uplatnit do dvou měsíců od poskytnutí služby.

Reklamaci můžete uplatnit:

  • na pobočce operátora,
  • písemně v sídle operátora,
  • hovorem na zákaznické lince,
  • reklamačním formulářem na internetových stránkách.

Tímto okamžikem začíná běžet lhůta 30 dní pro vyřízení vaší reklamace. Setkáváme se ale i s tím, že operátoři uplatnění reklamace zpracují až s několikadenním odstupem a spotřebiteli nevystaví reklamační protokol. Lhůtu na vyřízení pak počítají až od chvíle, kdy se jim reklamace dostane na centrálu, nebo od chvíle, kdy spotřebiteli pošlou zprávu, že zaevidovali stížnost. Tím však porušují zákon o ochraně spotřebitele, říká Miloš Borovička.

Operátoři ale nemají ze zákona výjimku v tom, jak reklamaci přijímat. I oni tedy musí vystavit protokol, ve kterém je uvedeno datum uplatnění reklamace a způsob, jakým žádáte vyřešení problému.

mBank rozdává odměny za založení mKonta Business Komerční banka mění sazebník, za depozita nad limit účtuje poplatek