Hlavní navigace

Víte jak reklamovat vánoční dárek?

Sdílet

Občas se stane, že pod vánočním stromečkem najdete dárek, který nefunguje nebo má nějaké vady. I takový dárek ale můžete reklamovat.

Reklamace dárku se nijak výrazně neliší od reklamace jiného zakoupeného zboží. Problém je v tom, že prodejce může chtít prokázat, že zboží je od něho a že je v záruce. Většinou se tak neobejdete bez účtenky či přímé pomoci toho, od koho jste dárek dostali.

Pokud budete zboží reklamovat v kamenném obchodě, postačí vám účtenka a dárek. Jestliže jste ale dostali dárek, který byl kupovaný v e-shopu, můžete mít problém. E-shopy často znají identitu zákazníků a mohou po vás vyžadovat pověření.

Chcete-li problémům předejít a být dobře připraveni, je nejlepší písemně postoupit obdarovanému právo reklamovat („Já, dárce, postupuji právo reklamovat na obdarovaného…“) nebo mu napsat plnou moc k uplatňování práva z odpovědnosti za vady („Já, dárce, zplnomocňuji obdarovaného, aby vyřizoval vše kolem konkrétní reklamace věci a přijímal případná plnění…“).

Může se stát, že reklamaci sice úspěšně uplatníte, ale peníze za neopravitelný výrobek přijdou na účet dárce, ze kterého bylo zboží placeno. Předejít tomu lze při sepisování reklamačního protokolu nebo právě pověřením od kupujícího.

Bát se nemusíte ani v případě, že dárek pro vás byl pořízen v akci. Výprodej nikdy nesmí znamenat horší služby zákazníkovi, nezbavuje ho zákonných práv, jako je možnost reklamace. Řešení případných problémů má být stejné jako kdykoli jindy. Výjimkou je pouze situace, kdy si ve slevě kupujeme vadné, kazové či poškozené zboží. To musí být zlevněno a je logické, že vada, pro kterou zákazník dostal slevu a věděl o ní od začátku, není reklamovatelná, vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).