V příštích letech se nám povede hůře, obávají se Češi

Většina českých spotřebitelů se obává, že se jim v budoucnu nepovede tak dobře jako dosud. Naopak pouhých 31 % Čechů věří, že se v následujícím roce budou mít lépe. Celosvětový průměr přitom dosahuje celých 61 %. Navíc, podle výzkumu společnosti GfK má tento trend v posledních letech sestupnou tendenci. Mezi největší obavy Čechů podle něj patří nárůst nákladů za zdravotnické služby, ale strach mají i ze splácení půjček nebo ze své budoucí finanční situace v penzi.

Velkými změnami podle průzkumu společnosti prochází také spotřebitelské klima, a to nejen v České republice, ale v celé střední a východní Evropě. Lidé tráví stále více času v práci, samozřejmě na úkor svého volného času. Pokud si přeci jen vyšetří nějakou volnou chvilku, jsou mnohem častěji než dříve s rodinou a přáteli. Stále oblíbenější zábavou Čechů ale je i nakupování ve velkých obchodních centrech a mnohem více času také tráví u počítače, zejména na internetu, kde nejčastěji vyhledávají informace o úsporách a investování. Čeští spotřebitelé jsou tedy podle průzkumu zaměřeni spíše materialisticky.

Dokazuje to i rostoucí poptávka po luxusním zboží, za které jsou Češi ochotni utrácet stále vyšší částky. Velmi vyhledávaným je zejména levné luxusní zboží, respektive luxusní zboží ve výprodeji. Ovšem Češi také častěji než dříve kupují zboží a služby, které jsou součástí tzv. dostupného luxusu, např. BIO produkty, fair trade výrobky, kosmetiku, při jejíž výrobě nedošlo k pokusům na zvířatech apod.

Zdroj: Tisková zpráva GfK Praha

Koruna vylepšila rekord na 23,685 CZK/EUR Za zdražování potravin mohou biopaliva, tvrdí Světová banka