V čem nejčastěji poplatníci chybují při elektronickém podání?

Loni Finanční správa obdržela celkem 8 891 627 elektronických podání. Téměř všechna  (přesněji 99,22 %) byla po technické stránce bez chyb.

Zeptali jsme se Petry Petlachové, mluvčí Generálního finančního ředitelství na to, jaké technické chyby poplatníci při odesílání elektronického podání dělají. Nejčastěji se při nesprávných elektronických podáních setkáváme s chybou formátu XML. To je způsobeno tím, že podání nemá XML strukturu námi uváděnou na Daňovém portále a generovaná data pak nejsou validní. Jako další častou chybu, tentokrát již na straně poplatníka, by bylo možné jmenovat to, že uživatelé posílají více souborů v jedné datové zprávě, prozradila serveru Měšec.cz Petlachová.

Zároveň připomněla, že chybám se dá předejít využitím aplikace EPO, která obsahuje nápovědu, číselníky, které využijete při vyplňování formulářů a nakonec i kontrolu, která upozorní na kritické i přípustné chyby.

Jak vypadá typický provozovatel e-shopu? Jak nahlásit škodu pojišťovně, když vám voda vyplavila dům?