Spočítejte si...

Zavřít

U kterých řetězců nebudete čekat dlouhé fronty?

Tuzemské obchodní řetězce plánují zavést samoobslužné pokladny. Zatím jich mohou využívat klienti na prodejnách společnosti Tesco. Podle informací ČTK je ale plánuje zavést také Billa a Interspar. 

V případě řetězce Billa se ale zákazníci dočkají nejdříve za dva roky. Projekt je sice hotový, ale podle mluvčí je nutné jej doladit i ze strany rizika krádeží zboží. Také zástupci Interspar pro ČTK potvrdili, že ze strany zákazníků zaznamenali o tyto pokladny velký zájem. Přidávat samoobslužné pokladny plánuje také Albert, podle ČTK zejména do prodejen s větší prodejní plochou. Kaufland zatím vyhodnocuje pilotní projekt.

Jak už jsme vás před časem informovali, nejmodernější technologie se testuje v hypermarketech Globus. Zde by si mohli zákazníci skenovat zboží sami přímo během nákupu a kromě rychlého odbavení u pokladny by tak měli možnost průběžně kontrolovat cenu nákupu. Více si přečtěte ve zprávě Globus umožní skenovat zboží už během nákupu a kontrolovat průběžně jeho cenu

Česká spořitelna upozornila na podvodníky. Snaží se vylákat citlivá data Hacker: Otisk prstů v iPhone5s? Neměl by se používat pro zabezpečení čehokoliv        
Michal Kolesa aura:10
23. 9. 2013 15:25 Nový

Re: U kterých řetězců nebudete čekat dlouhé fronty?

Když s tím nemá problém jeden řetězec, tak nechápu proč s tím mají problém všichni ostatní ?

Já chodím v tescu v ZÁSADNĚ k automatu.

Hlavně mi nikdo nestojí půl metru za zády, mám klid na zaplacení, uložení zboží, prodavačka se na mě nešklebí, nezačne markovat dalšímu, když ještě jsem nevypadnul.

neuvedu
neuvedu (neregistrovaný) 185.16.181.---
24. 9. 2013 8:01 Nový

zkušenosti se samoobslužnými pokladnami

V Lbc Tescu jsou u samoobslužných pokladen stejné fronty jako u klasických, takže vám taky někdo neustále funí na záda, v té frontě, u samotné pokladny máte trochu více soukromí, než se ale na vás ovšem přilepí další zákazník, když vidí, že už jste zaplatil a vy si nákup odebíráte příliš pomalu. Jsou tam ovšem jen 4 pokladny, z toho aspoň jedna většinou stojí pro poruchu. Dozorčí-pokladní nestíhá, protože téměř každý zákazník má nějaký problém.
Mezi nejčastější problémy patří špatně zvolené zboží nebo jeho počet (pečivo, zelenina ...) a po vložení do odkládacího prostoru už pokladna piští na obsluhu. Kolikrát jsme už měli jinou váhu na scaneru a pak po vložení do odkládací zóny - samozřejmě to hlídá, aby tam po zvážení zákazníci ještě něco nepřidali, ale my tam nic nepřidávali, přesto váha byla rozdílná. Při nákupu více druhů podobného pečiva pozor na ekologii - pokud jste zvyklí dát třeba 3 ks pečiva do jednoho sáčku, tak tady ho musíte z důvodu kontrolního vážení rozdělit do 3 sáčků. U zákusků zabalených obsluhou snímáte čárkový kód jednotlivých zákusků, někdy musíte zvolit počet jednotlivých zákusků, jindy ty počty jsou obsaženy v onom čárkovém kódu. Pokud si nevšimnete, opět dochází k blokaci a volání obsluhy.

Např. na zličínském Tescu je pokladen samozřejmě více, totéž v pražských Globusech. A nejlepší je IKEA, kde u samoobslužných pokladen můžete platit jen a pouze kartou. Manipulace s penězi mi (nejen) na samoobslužných pokladnách připadá na dnešní dobu příšerná, výhodou je, že v Lbc můžete platit mimo jiné i stravenkami.

Chápu, že zabezpečení řádného zaplacení bude v ČR ještě tvrdým oříškem, protože český národ je ve vymýšlení fint, jak někoho druhého okrást, asi světovou jedničkou, a nemusí jít jen o obchodní síť.

Kaufland přišel v oblasti velkých řetězců s placením kartami jako poslední (pak ještě následovaly menší řetězce typu Norma), nyní přestavuje prodejny (uspořádání,chla­dící boxy s centrálními rozvody chladiva), takže se samoobslužnými pokladnami, když je tam nedává již nyní při přestavbách, asi spěchat nebude. A nesmíme zapomenout ani na jeho (dnes již minulostní) zvláštnost - hlášení čísla vozíku při odbavení na pokladně. Jak dlouho to zákazníci kritizovali a jak dlouho to trvalo, než to odbourali. Možná to bylo i proto, aby pokladní musel/a vstát a spolu s číslem vozíku překontrolovat i to, zda zákazník něco tajně neprováží=nekrade. A ejhle, dnes to funguje i bez těch čísel!

To, co plánuje Globus se skenováním v průběhu nákupu, jsem ještě neviděl. Ale asi jde o pilot jenom někde a kam jezdíme, to nemají nebo jsme si toho jen nevšimil. Uvidíme.

patree
patree (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
24. 9. 2013 11:47 Nový

Re: U kterých řetězců nebudete čekat dlouhé fronty?

No to je dost.Ve svedsku,nemec­ku,anglii to uz funguje leta