Spočítejte si...

Zavřít

Svou banku příští půlrok opustí asi 10 % klientů

Od své hlavní banky v následujícím půlroce pravděpodobně odejde zhruba 10 % klientů retailového bankovnictví. Dalších 41 % dotázaných uvedlo, že si nejsou jisti, zda u své banky setrvají či nikoli.

Vyplývá to ze Zprávy o retailovém bankovnictví společnosti Capgemini a neziskové organizace Efma, která vychází z celosvětového průzkumu o 18 000 respondentech.

Podle analýzy výsledků existují mezi jednotlivými zeměmi u retailových klientům rozdíly. 11 ze 35 trhů například zaznamenává v porovnání s ostatními rostoucí podíl klientů s pozitivní zkušeností o více než 20 %. 9 trhů naopak zažilo naopak pokles podílu těchto klientů. 

Podle průzkumu pozitivní zákaznická zkušenost úzce souvisí s důvěrou, kterou klienti do banky vkládají a s přesvědčením, že banka rozumí jejich potřebám.

Pokud polovina zákazníků retailového bankovnictví v celosvětovém měřítku necítí ke své bance loajalitu, je zřejmé, že banky potřebují tuto mezeru překlenout a zabudovat do své DNA přístupy, v jejichž centru stojí zákazník, okomentoval výsledky Jean Lassignardie ze společnosti Capgemini Global Financial Services s tím,že bankovní služby se komodizují a banky se tedy musí snažit odlišit a budovat loajalitu zákazníků jinými způsoby.

Podle výsledků je kvalita služeb překvapivě jediný nejdůležitější faktor, který vede klienty ke změně banky ve většině regionů. Výjimkou je Severní Amerika, kde jsou nejdůležitější poplatky a kvalita služby následuje v těsném závěsu za nimi. Zhruba polovina nebo méně zákazníků je přitom se svými bankami spokojena v pěti základních oblastech: znalost potřeb a preferencí zákazníka (37 % spokojeno); kanály odpovídající produktům (43 % spokojeno); spolehlivost a jistota (51 % spokojeno); důvěrný vztah a budování vztahů (43 % spokojeno); a zajištění stabilní zkušenosti s více kanály (44 % spokojeno).

Nečas chce zastavit rostoucí ceny energie Kombinace Air Bank a Sazky umožní zasílání drobné hotovosti v reálném čase