Spočítejte si...

Zavřít

Student Agency chce prosadit své žluté vlaky

Dceřiná společnost provozovatele žlutých autobusů Student Agency – RegioJet – předala ministerstvu dopravy nabídku na provoz rychlíků na 15 linkách. První žlutý vlak by měl na trať vyjet v roce 2011, přičemž kontrakt chce firma prozatím uzavřít na deset let. Společnost má zájem především o tratě z Brna do Prahy, z Prahy do Českých Budějovic, z Liberce do Ústí nad Labem nebo z Ostravy do Olomouce.

RegioJet chce ministerstvo přesvědčit, že její linky ušetří státu ve srovnání s Českými drahami během deseti let 8 až 9 miliard korun. Podle majitele společnosti Radima Jančury by mělo ministerstvo dopravy vypsat tendr.

Do domácností krize teprve dorazí Nejhorší část krize světové ekonomiky je ještě před námi        
pepa
pepa (neregistrovaný)
16. 6. 2009 11:18 Nový

už měl možnost

celé vlákno
Už měl možnost v Libereckém kraji a do soutěže nešel. Ať to zkusí nejdříve v autobusech a až bude mít nějaké lokomotivy a vozy, tak ať prudí na železnici. Zatím nabízí vzdušné zámky.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2009 13:16 Nový

Re: už měl možnost

celé vlákno
Tradiční vyzobávání rozinek všem rádobyrychle zbohatnout v česku jde všem,stát by měl brát v úvahu i rozsah zamýšlené dopravní obslužnosti.Souhlasím s Pepou,na mostecku zkoušel něco podobného Kavka a když se mu ty šroťácký autobusy cestou do Prahy rozsypaly,tak lidi utřeli.No ale ten má příbuzného radního Šulce, tak má vystaráno(největší odborník na ústecku,chtěl malou frekvenci na hory odvážet taxíky...).Ale třeba má St. agenci taky někde někoho..Ono to podnikání pro blaho daňových poplatníků přece nese nejvíce.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 6. 2009 14:00 Nový

vyšroubování cen po likvidaci konkurence ČSAD

Pan Jančura u nás zlikvidoval autobusovou konkurenci do Prahy. Samozřejmě nastavil oproti ČSAD nízké ceny a až ČSAD přestalo jezdit, ceny vyšrouboval daleko výš, než mělo ČSAD s tím, že za takovéto nízké ceny se nedá jezdit. ČSAD přitom nemělo na linku do Prahy dotaci, jezdilo za komerční jízdné.
Bojím se, aby takto nepostupoval časem i u vlaků. Buď řekne, že za tyhle peníze se jezdit nedá, a zdraží, nebo jezdit zkrátka nebude. Ale kdo pak půjde na koleje jezdit? Vlakové soupravy nejsou autobus, aby se při výpadku sehnaly nějaké jiné.

Součástí licence by mělo být provozování i méně lukrativních spojů - vyzobávat třešničky by dovedl každý.

Na druhou stranu p. Jančura zavedl do cestování jakýsi komfort. Rozhrkané Karosy byly nahrazeny pohodlnými busy s klimou. A ostatní dopravci na jiných linkách taky modernozovali. Vlaky Českých drah, kterými dojížím do práce, byly nově nasazovány za mých studií, tzn. v druhé polovině 70. let minulého století, takže některé nasazované ale na jiných tratích byly časem přestavěny a zmodernizovány. Ale ty na našich spojích jsou v původním stavu, tedy cca 40 let staré, červené koženkové tvrdé sedačky do půli zad, kolem oken se odlupuje rez z nespočítatelného množství nátěrů, okna nejsou izolována (nejde o tzv. dvojskla) a tak po nich neustále teče voda, v létě je to za okny jak ve skleníku, fakt příšerné cestování. Aspoň, že v zimě jakžtakž topí, i když při větších mrazech "bufiky" nestíhají.

Lidé by samozřejmě uvítali kulturnější, ale i levnější cestování. Kdo na to má, dopravuje se jinak než "sockou".