Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Stavební spořitelny hledají další způsoby, jak se zbavit nevýhodných klientů od neuvedu - "Stavební spořitelny se nevýhodných klientů snaží zbavit už...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 6. 2013 7:08

    neuvedu (neregistrovaný)

    "Stavební spořitelny se nevýhodných klientů snaží zbavit už dlouho, ti však mají omezení možnosti, jak se proti tomuto jednání bránit."
    »omezení možnosti« - jestli má být správně omezené možnosti, tak by nás zajímalo, jaké to konkrétně jsou.

    Jelikož patříme mezi postižené, zajímalo by nás, jak se jako drobní klienti můžeme bránit. Patříme sice pod Stavební spořitelnu České spořitelny, ale asi to bude všude obdobné.
    Napadli jsme 3měsíční výpověď st. spoření, která se ohání obchodním zákoníkem (výpověď z běžného účtu). Smlouva o st. spoření byla uzavřena v r. 1999 na základě tehdy platného Zákona o stavebním spoření, který však odkazuje na smlouvu na základě občanského zákoníku. Smlouvu o st. sp. nepovažujeme za smlouvu o běžném účtu. V tom spatřujeme nezákonnost výpovědi, st. spoř. však tento argument neakceptuje a dál trvá na výpovědi. Obchodní podmínky st. spoř. platné v době uzavření smlouvy o st. spoření řeší pouze výpověď při nedodržování podmínek ze strany klienta, což by neměl být náš případ.
    Již jsme toho na různých diskuzích přečetli hodně, ale návod, jak se účinně bránit, jsme nikde nenašli. Do kompetence Finančního arbitra to nespadá, ČNB jako dozorový orgán či různá spotřebitelská sdružení?
    Snad se nabízí i možnost převést smlouvu na 2 % úrok (i zpětně), ale to pak ztrácí tu výhodu ...
    Může někdo konkrétně, fundovaně poradit? O názory typu, že stavební spoření již dnes není IN, že jsou lepší produkty zhodnocení financí vč. 2. pilíře apod. až tak nestojíme. Chceme jen udržet stávající st. spoření (úrok 4 %, nyní již bez státní podpory, CC již roky přespořena) vzhledem k tomu, že uspokojení potřeb bydlení je dlouhodobá záležitost (tak, jako např. u hypoték) a není možné, aby banky, když zjistí, že už z produktu nemají tak velký zisk, aby se stávajícími klienty takhle "vyje*ávaly". Nedovedeme si představit, že obdobně by se chovaly banky právě při delším fixu hypotéky, kdy zjistí, že úroková sazba je nízká - to vypoví smlouvu s tím, že dluh v řádu statisíců či miliónů je do 3 měsíců splatný ...?

    Díky za rady, které by opravdu pomohly produkt zachovat.

  • 26. 6. 2013 8:24

    bob (neregistrovaný)

    budete se muset obratit na soud. nejlepe se sdruzit kuli nákladům hlavne nesmite nechat ss aby si dělali co chtějí protože ony predpokladaji ze neudelate nic

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).