Hlavní navigace

Spropitné dává 92 % Čechů. Jen 2 % nedá dýško nikdy

Sdílet

Spropitné nechává obsluze 92 % Čechů. Pouhá 2 % se staví ke spropitnému odmítavě a nedává jej nikdy a nikde. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala agentura IPSOS pro Českou spořitelnu.

Nejčastěji nechávají dotázaní dýško tou formou, že výši útraty zaokrouhlí na celé desetikoruny směrem nahoru na nejbližší celé desetikoruny. U částky 158 Kč tak nejčastěji zaokrouhlí na 160 Kč. Tímto způsobem odměňuje obsluhu 54 % respondentů. Dalších 38 % připočte k útratě 10 % z ceny účtu.

Procenta, která dají obsluze jako spropitné, nejčastěji počítají muži a vysokoškolsky vzdělaní lidé.

Výši dýška ovlivňují různé faktory. Pro 86 % Čechů je nejdůležitější chování obsluhy. Vzhledem restaurace se řídí jen 5 % dotázaných a výší spropitného u ostatních platících jen v 1 % případů. Nejštědřejší jsou pak podle průzkumu obyvatelé Karlovarského kraje a Vysočiny, nejméně nechávají obsluze lidé z Liberecka.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).