Hlavní navigace

Šmejdi vyvážejí své klienty do zahraničí

5. 6. 2014

Sdílet

Stále přísnější zákony vedou pořadatelé předvádějících akcí k tomu, že své klienty vyvážejí do zahraniční, kde téměř žádné regulace neplatí. Mají k tomu ale ještě jiný důvod: Pokud lidé zakoupí nějaké zboží tam, nemohou využít čtrnáctidenní lhůty na odstoupení od smlouvy, řekla Deníku Eva Šmidková ze Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska.

Ale i se samotným vrácením peněz je u nás problém: Lidé zboží zabalí a odešlou na uvedenou adresu, na té ale balík nikdo nepřevezme. Prodejci se tak vyhýbají vrácení peněz. V poslední době jsme se několikrát setkali s nějakými kreditními kartami, které prodejci nabízejí jako dárek, v hodnotě třiceti i čtyřiceti tisíc korun. Na ty by si lidé měli dát pozor.

Počet předvádějících akcí se přitom stále zvyšuje: Od 15. ledna letošního roku mají pořadatelé a organizátoři povinnost hlásit pořádání předváděcích prodejních akcí deset dní předem České obchodní inspekci. Týdně jich je hlášeno několik set. Není v našich silách zkontrolovat všechny, není to ani naším posláním, uvedl Jan Rotbauer z České obchodní inspekce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).