Spočítejte si...

Zavřít

Slevové portály jsou oblíbené. Loni na nich Češi utratili téměř 3 miliardy korun

Trh se slevovými portály je mezi Čechy oblíbený. Podle odhadu Petra Sýkory, výkonného ředitele Pepa.cz se celkový obrat slevového trhu se za rok 2015 zastavil pod hranicí 3 miliard Kč.

Zastavení růstu slevového trhu bylo očekávané a je znamením, že se nachází ve stabilní fázi. Počet lidí nakupujících na slevových serverech neklesá ani výrazně neroste, trh je rozdělen mezi zhruba 7 největších portálů, které zajišťují naprostou většinu prodejů. Toto konkurenční prostředí pozitivně působí na zkvalitňování služeb na celém trhu, uvádí Petr Sýkora.

Nejsilnějším měsícem byl i letos prosinec následovaný červencem. Zákaznicky nejoblíbenější byly v roce 2015 vouchery na vyhlídkové plavby lodí, produkty s vlastním fotografickým potiskem, zlevněný vstup do dětských center nebo nákup kokosového oleje, kterých se řádově prodaly stovky až tisíce.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zůstává slevový voucher třetí nejžádanější komoditou kupovanou na internetu. Obrat voucherů z kategorie cestování tvoří již kolem 70 % celého obratu trhu.

Zničené auto, hořící balkón. Co dalšího řešily pojišťovny v rámci Silvestrovských oslav? U Zlatého tygra čepovali "podmíráky". Dvakrát i inspektorům při kontrole