Spočítejte si...

Zavřít

S příchodem letních dovolených se zvyšuje počet stížností na cestovní kanceláře

Sezóna dovolených začíná a Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) již eviduje první dotazy a stížnosti na cestovní kanceláře (CK). Opět se ukazuje, že spotřebitelé by měli být obezřetnější při výběru zájezdu.

SOS nejčastěji eviduje stížnosti na kvalitu ubytování a stravování. Některé CK také upravují ceny tak, aby vizuálně vypadaly pro spotřebitele co nejatraktivněji. Uvádějí neúplné ceny, bez povinných příplatků (např. palivový příplatek, bezpečnostní příplatek, letištní taxy). CK mnohdy také odmítají odpovědnost za poskytnuté služby s odůvodněním, že některé služby v rámci zájezdu pro ni zajišťují jiní dodavatelé (například letecká společnost, provozovatel hotelu atd.), na které pak spotřebitele s reklamacemi odkazují. CK se však této odpovědnosti zříci nemůže, neboť dle zákona odpovídá i za své subdodavatele.

SOS doporučuje spotřebitelům, aby si všechny své požadavky nechali zanést do písemné cestovní smlouvy. Pokud poté spotřebitel není s kvalitou poskytovaných služeb spokojen, měl by se obrátit na delegáta, se kterým sepíše reklamační protokol. Je vhodné si situaci zdokumentovat, vyfotit nebo nahrát. Reklamaci je pak třeba u CK uplatnit nejpozději do 3 měsíců od ukončení zájezdu.

Slovenská koruna se snaží o co nejlepší kurz vůči euru Růst HDP zpomalil na 5,4 %