Hlavní navigace

Názor k aktualitě Různé velikosti balení způsobí "neviditelné zdražování", myslí si Češi od anonym - Ano, vy také máte pravdu. Výrobci / prodejci...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2009 9:42

    anonymní
    Ano, vy také máte pravdu.
    Výrobci / prodejci volí strategii: zvýší se cena výrobku, poté se sníží objem či hmotnost výrobku, pak se zase zvýší cena a tak stále dokola. jen se obávám, kdy nastane doba, kdy budeme kupovat jen obal výrobku, v lepším případě s 1 g výrobku. Pár gramů dolů, pár haléřů v ceně nahoru, a v inflačním vyjádření to představuje hezké % navýšení, které mi nikdo zvýšeným příjmem (ať mzdy nebo důchodu) nevykompenzuje - čili má koupěschopnost a tím pádem i životní úroveň klesají. "Hezké" je rovněž prodej naprosto stejných výrobků jednou v g, jednou v ml (třeba šlehačky) - zde se pak cena nedá vůbec porovnat, protože g nerovná se ml.

    Markantní je to u obyčejného pečiva: kdysi bývala houska nebo rohlík cca 55 g, pak 50 g, nyní je to 43 g. Chápu, a třeba McDonalds to využívá ve strategii, abychom se tolik nepřejídali, k menším porcím, cenově však tyto menší porce nejsou logicky vzato též nižší.

    Osobně mne třeba nakrkli s jihočeským jogurtem, který byl ve skleniččkách 250 ml nebo gramů, teď si nejsem jistá. Snížili to na 200 ml nebo gr., a kde jsou dnes s cenou? Napsala jsem jim, že s takovým okrádáním nesouhlasím, odpověděli mi, že si tak zákazníci dle marketingových studií přáli. Na poznámku, kde a kdo takové průzkumy dělá, ve svém okolí neznám nikoho, kdo by takovou změnu vítal, a nakupuji poměrně často i ve velkých centrech, tak bych si nějakého průzkumu musela všimnout, se odpovědi nedostalo.

    Co mne ještě zarazilo, nebyl to jeden jediný případ, prodej některých uzenin - specialit na kusy, bez vyjádření hmotnosti. Šiška salámu za 50, klobáska za 20. U ohřívaného nebo rožněného chápu - klobáska 1 kousek, ale u uzenin jako takových?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).