Spočítejte si...

Zavřít

Proč Češi nenakupují on-line i potraviny?

Češi si zvykli přes internet nakupovat již téměř vše. Přesto se ale některým věcem brání. 86 % Čechů do 60 let například nenakoupila nikdy přes internet potraviny. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla společnost STEM/MARK pro banku Cetelem.

Nejčastějším důvodem, proč takto Češi nechtějí nakupovat, je obava o kvalitu a čerstvost dovezeného zboží. Více než polovina respondentů (52 %) se chce o zboží, značce a množství kupovaného jídla rozhodnout až přímo na místě. Dalších 29 % nenakupuje potraviny on-line, protože nechtějí platit za dopravu zboží k nim domů.

Pětina oslovených by tuto možnost ráda využila, ale z nějakého důvodu pro ně není dostupná. To bývá nejčastěji v případě, že zákazníci bydlí v oblastech, kam daný obchod zboží již nerozváží.

Potraviny přes internet alespoň jednou objednalo pouze 14 % respondentů.

Tresty za nelegální taxislužbu a porušování pravidel se zpřísní Klienti Fio banky mohou nově obchodovat s akciemi MONETA Money Bank        
Ramesse II.
Ramesse II. (neregistrovaný) 77.48.67.---
6. 5. 2016 12:52 Nový

A to jde?

celé vlákno

No nevím, zatímco elektroniku prodává cca 20 důvěryhodných firem, tak když jsem se zlomenou nohou hledal, jak neumřít hlady, našel jsem jenom Tesco a to ještě jen v několika městech ČR (v mém naštěstí ano). Využíval jsem to během nemoci (popravdě nevím jak bych to řešil jinak) a využívám to i dále, i když už chodím celkem normálně, je to fajn. Ovšem podle mě drtivá většina lidí v zemi takovou možnost vůbec nemá.

Roman Vithous aura:10
7. 5. 2016 2:50 Nový

Re: A to jde?

celé vlákno

Skutečně máte pravdu v tom, že z hlediska pokrytí území (respektive procenta obyvatel) je nabídka online nákupu potravin horší, než špatná. Nicméně v Praze a některých dalších (velkých) městech je již těch možností více. Dcera třeba občas využívá "rohlik.cz" a je s nimi docela spokojená. Co je problém je, že u většiny těchto služeb je v porovnání s některými řetězci vyšší i průměrná cena zboží, plus k tomu ještě doprava (Tesco má sice ceny stejné jako v marketech, ale bohužel i nevalnou kvalitu většinového sortimentu).

Čili není to zrovna "služba pro chudé", pokud náhodou nejde právě o život :-).

Co je ale třeba u toho rohlíku plus je, že běžně vede "speciální" potraviny, jako jsou bezlepkové výrobky, bez laktózy, dia a pod., které se mnohdy běžně v supermarketech spíš shání, než kupují. A protože jsou obecně v ČR v řetězcích předražené, tak rozdíl oproti běžnému obchodu není až tak velký...

ldx
ldx (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
7. 5. 2016 13:32 Nový

Nepoužitelné (zatím)

celé vlákno

1. čekací doba - proč by člověk něco objednával na netu, když můžu skočit do obchodu za roh?

2. v případě dovážkové služby je zase problém, že mi zboží dovezou, když se mi to už nehodí atd. Zase je lepší si tam zajít napřímo.

- já bych uvítal možnost takového nákupu, kdy bych si naklikal na netu co potřebuju v aplikaci s tím, že zboží bude napytlíkované a připravené k odnosu u nějakého výdejového okénka, třeba do půl hodiny nebo podle v aplikaci zvolené doby. Asi tak jako drive-in u mekáčů. Pak by bylo nakupování online i u potravin velmi zajímavé.

Roman Vithous aura:10
7. 5. 2016 15:57 Nový

Re: Nepoužitelné (zatím)

celé vlákno

Ad 1. i 2. U dcery a "rohlíku" to většinou funguje tak, že když se zasekne ve firmě do 19 až 20 hod., tak před odchodem nakliká nákup a vydá se k domovu, kam jí to trvá 30 - 40 minut. Těžko totiž může klientovi (který kůli nějakému jednání dorazil třeba z Ostravy) říci, "dejte si pauzu, já si odskočím nakoupit" :-). Maximálně si odkočí právě tak naklikat ten nákup vedle do kanceláře.

Po příjezdu domů jí nejvýše během následující hodiny kurýr předá papírové tašky s nákupem... To je akorát tak v době, kdy se stačila převléci do domácího, trochu se opláchnout a dát najíst kočce :-). Pokud se doprava zpozdí (což je výjimečné), je zdarma. A občas ještě s pokázkou na další bezplatný dovoz.

Když se zasekne v práci ještě déle, pak už většinou musí někam do večerky, potřebuje-li nutně nakoupit, neb "obchod za rohem" je již dávno zavřený.

Ale časové možnosti i zaměstnání jinou činností zkrátka jsou jak u koho. Mně načasování nákupu běžně potíže nedělá. Ale také většinou nemám takové pracovní vytížení a takového typu, abych nemohl něco posunout...

ldx
ldx (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
8. 5. 2016 11:07 Nový

Re: Nepoužitelné (zatím)

celé vlákno

... nejvýše během následující hodiny kurýr předá papírové tašky s nákupem... - tak kdyby jste napsal nanejvýše během následujících 15 minut, tak by to bylo tak akorát přijatelný. Čekat hodinu na večeři atd. může jen masochista.

Já nepopírám, že tato služba je výborná pro důchodce, invalidy, lidi na vesnici v okolí dojížďkových služeb a ty ostatní, co mají buď dost času nebo pevný denní režim. Ale někomu včetně mně se to absolutně nehodí, daleko líp by mi vyhovovalo cestou z práce se stavit jen u okénka, zamávat číslem na displeji smartphonu, převzít tašku a dojít/dojet domů. Časový objem cca 30s a celková pohoda.

vrdbhrbhrdnhj
vrdbhrbhrdnhj (neregistrovaný) ---.lam.cz
9. 5. 2016 0:13 Nový

to je jednoduche

protoze potraviny nejsou po internetu levnejsi ale drazsi.......