Mobilní operátor O2 varoval před falešnými e-maily, které působí jako vyúčtování. Zpráva obsahuje stejný předmět, tedy „Moje O2“, týká se období vyúčtování od 14. září do 13. října a variabilní symbol začíná trojčíslím 127 a končí trojčíslím 841.
Číslo účtu příjemce a údajná dlužná částka se odlišují, jedná se o částky ve výši kolem 200 korun, zatím vždy s 01 haléři. E-mailová adresa, ze které je spam zasílán, je totožná s oficiální adresou společnosti,
upozornila Lucie Jungmannová, mluvčí společnosti.
E-mail s falešným vyúčtováním samozřejmě obsahuje přílohu se spustitelným souborem ve formátu .zip. Tak můžete poznat rozdíl od skutečného vyúčtování, které vždy obsahuje fakturu ve formátu PDF.
Jak poznat falešné vyúčtování?
- Příloha: spustitelný soubor ve formátu .zip
- Období vyúčtování: 14.9. – 13.10.
- Variabilní symbol: první trojčíslí 127, poslední trojčíslí 841
- Předmět zprávy: Moje O2
- Částka: okolo 200 korun, vždy s 01 haléřem (např. 205, 01 Kč)
Podvodné e-maily pochopitelně uvádí jiná čísla účtů pro příjem platby. Pokud tedy ve vyúčtování najdete jiné číslo účtu, než níže uvedené příjmové účty O2, na zprávu nereagujte a neotevírejte přílohu. Naopak mail ihned smažte.
Příjmové účty pro platbu převodem za služby
- Komerční banka27–4908440207/0100
- UniCredit bank500114004/2700
- ČSOB6007–0700103393/0300
- Citibank2003521409/2600
- Česká spořitelna55566642/0800
Příjmové účty pro platbu poštovní poukázkou a inkasem
(účet pro služby mobilní sítě – účet pro služby pevné sítě)
- Poštovní poukázka: 500114004/2700 – 27–4908440207/0100
- Inkaso: 500114004/2700 – 6007–0700103393/0300
Skutečnou výši poslední faktury můžete také zjistit v samoobsluze Moje O2.