Spočítejte si...

Zavřít

Přijmout zpět nebo vyměnit vánoční dárky není povinností obchodníků

Po vánocích většina obchodníků vychází vstříc spotřebitelům a umožňují měnit nebo vrátit zpět dárky, u nichž se dárce netrefil do vkusu či velikosti, nebo se stejných dárků sešlo pod stromečkem několik.

Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností daných zákonem, mohou si pro vrácení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky. Někdy je to přítomnost originálního obalu (krabice), jindy neodstřihnuté visačky u textilního zboží, ale nejčastěji to bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Někdy je to do poloviny ledna, někdy do konce ledna, ale také se mohou zákazníci setkat s lhůtou 10 dnů ode dne nákupu. Pouze u internetových obchodů si může být zákazník jist, že mu zakoupené zboží vezmou zpět, a to do 14 dnů od nákupu.

SOS zároveň upozorňuje, že internetoví a obvykle ani ostatní obchodníci nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u nichž byl porušen originální obal.

Česká spořitelna se stará o bezpečnost svých klientů i zaměstnanců Poslední termín odevzdání dokumentace pro příjemce podpor z prostředků státního rozpočtu za rok 2007, včetně prostředků EU fondů