Spočítejte si...

Zavřít

Pozor na předváděcí akce

Sdružení dTest i Spotřebitel.net varují před společností Zepter. Ta například podle zprávy sdružení Spotřebitel.net láká spotřebitele do bytových jednotek, například pod záminkou zdravotní prohlídky zdarma, jindy kvůli bezplatné kontrole kvality vody nebo rovnou slibuje výhru. V soukromých bytech pak ale prý nakonec probíhá předváděcí akce, na které je na spotřebitele vyvíjen nátlak za účelem uzavření smlouvy. Chtějí-li pak od ní zákazníci odstoupit, argumentuje společnost Zepter tím, že odstoupení není možné, protože má tyto byty zapsané jako provozovny v živnostenském rejstříku. Čtěte také: 6 omylů, které spotřebitele vyjdou draho

Dle ustanovení § 57 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („občanský zákoník“), platí, že spotřebitel má právo od smlouvy písemně odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření, pokud byla smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele. Zákon zde nezmiňuje provozovnu, ale prostory neobvyklé k podnikání. Provozovna je adresa, kterou si podnikatel nechá zapsat do živnostenského rejstříku. Tímto zápisem se ale ze soukromého bytu nestane prostor obvyklý k podnikání dodavatele.

Ke stejnému závěru došla podle sdružení Spotřebitel.net i judikatura, když posuzovala případ podnikatele, který pořádal předváděcí akce tu v jedné, tu v jiné restauraci. Podnikatel nikdy neopomněl zapsat danou restauraci jako provozovnu do živnostenského rejstříku. S tvrzením, že provozovna, zapsaná v živnostenském rejstříku je vždy prostorem obvyklým k podnikání, však u soudu neuspěl.

Z výše uvedeného vyplývá, že podle zákona máme právo odstoupit do 14 dnů od smluv, které byly uzavřeny mimo prostory obvyklé k podnikání dodavatele, a že argumentace provozovnou je v těchto případech lichá, soudí Matouš Blažek, právní poradce sdružení Spotřebitel net.

Vyjádření společnosti Zepter v redakci na prohlášení sdružení Spotřebitel.net

Stanovisko společnosti Zepter k tiskové zprávě Občanského sdružení Spotřebitel.net ze dne 27. srpna 2013 s názvem „Kauza Zepter“

Společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o., považuje za nutné reagovat na tiskovou zprávu pro média vydanou Občanským sdružením Spotřebitel.net ze dne 27. srpna 2013 s názvem „Kauza Zepter“

Společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. se velmi důrazně ohrazuje proti závěrům, které jsou obsaženy v této tiskové zprávě. Zde uvedená tvrzení považujeme za účelová, zavádějí, lživá a vedená s cílem poškodit dobré jméno společnosti ZEPTER.

Společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. v žádném případě nezřizuje své provozovny účelově a krátkodobě, což je možné ověřit v živnostenském rejstříku. Řada provozoven již existuje i několik let. Výše uvedené zcela jednoznačně vyvrací tvrzení autora tiskové zprávy vydané sdružením o účelovosti a krátkodobosti zřízení těchto provozoven.

Dále společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. považuje za nutné zdůraznit, že přistupuje ke zřizování svých provozoven v objektech a prostorách, které jsou obvyklé a vhodné k podnikání, nikoliv tedy v bytech apod. jak je uváděno. Všechny provozovny společnosti ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. jsou zřizovány v nebytových prostorech, určeným k podnikatelským účelům a kde se nacházejí i provozovny dalších firem. 

Věříme, že sdružení Spotřebitel.net přehodnotí mylně uvedené informace a uvede vše na správnou míru. Všechny provozovny společnosti ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. jsou řádně označeny dle požadavků živnostenského zákona a spotřebitel je tedy řádně informován, že se jedná o provozovnu společnosti ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. 

Rovněž zdůrazňujeme, že společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. se v žádném případě nedopouští jakéhokoliv nátlaku na spotřebitele za účelem uzavření kupních smluv. 

Závěrem zdůrazňujeme, že společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o., která je řazena mezi nejúspěšnější a největší firmy působící v přímém prodeji na českém, ale i světovém trhu, podporuje jakékoliv aktivity médií, občanských sdružení, státních institucí a dalších subjektů, které jsou zaměřeny na potírání neetických, podvodných a nezákonných praktik některých podnikatelských subjektů působících v přímém prodeji a samotný prodej napodobenin a padělků certifikovaných výrobků a zboží. V květnu 2013 obdržela společnost ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o. ocenění nejlepších značek na Českém trhu – Czech Superbrand Award 2013, které je poskytováno na základě nezávislého šetření společnosti GFK a nezávislé poroty odborníků. 

Michal Jílek, generální ředitel a jednatel ZEPTER INTERNATIONAL s.r.o.

Pozor na elektronické cigarety, můžou způsobovat rakovinu Ropa zdražuje, důvodem je možná válka se Sýrií