Spočítejte si...

Zavřít

Pozor na dopisy od zásilkových společností. Místo velkého daru získáte zbytečnost

Čas od času se ve schránkách objevují obálky od zásilkových společností, které obsahují dopis o zaručené výhře či dárku, který získáte jen za včasnou odpověď. V těchto případech je potřeba mít na paměti staré dobré heslo „ani kuře zadarmo nehrabe“ a číst dopis velice pozorně. Obezřetní byste měli být i v případě, že jste si od zásilkové společnosti objednali zboží a spolu s ním přišlo v balíčku několik různých dárků nebo oznámení o výhře.

Pomocí vhodně zvolených výrazů nabydou lidé dojem, že místo obyčejného dárku v hodnotě několika málo korun získají za zakoupení zboží dárek v hodnotě tisíců, na který je nespočetněkrát upozorňováno, nastínil běžnou praxi Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest.

Jako příklad uvedl zásilkovou společnost CPE, která vystupuje pod značkou Potěšení a pochutnání a zákazníkům slibuje dodání tzv. počítačového balíčku zdarma. K tomu je nutné zaslat speciální odpovědní obálku společně s objednacím kupónem a vloženým souhlasem s dodáním „počítačového balíčku“. V průvodním dopise doslova stojí, že v případě, že adresát neodpoví na tuto výzvu, rozhodl se, že nedostane žádný „POČÍTAČ“, popsal Zelený. 

Průvodní dopis podle něj obsahuje různá zavádějící tvrzení a informuje celkem o třech odlišných dárcích nebo výhrách, přičemž je používáno výrazů jako „poslední výzva“, „jednejte rychle“, „vše je připraveno k vyplacení finanční částky“. Hlavním dárkem, který má zákazník získat v případě, že dosáhne nejvyšší útraty ve stanoveném období, je podle Zeleného notebook v hodnotě přibližně 30 000 korun.

Pokud si spotřebitel velmi pozorně pročte všechny zaslané materiály, pochopí, že když je řeč o počítačovém balíčku, nerozumí se tím hlavní dárek, kterým má být notebook, ale pouze balíček v hodnotě 275 korun. Tyto informace jsou samozřejmě pečlivě uschovány v obchodních podmínkách, kde se také dozvíte, že příjemci zásilky nemohou učinit žádné závěry o přesné povaze dárku, který jim bude darován, upozornil Lukáš Zelený, podle kterého může být toto jednání s cílem podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele, považováno za nekalou obchodní praktiku a dozorový orgán ji může sankcionovat pokutou až do výše 5 mil. Kč. 

Opět kolují podvodné maily, které vás mohou připravit o peníze Počet exekucí znovu nebezpečně roste, věřitelé se bojí nového zákona