Spočítejte si...

Zavřít

Porušují vietnamští obchodníci normy nebo jsou trnem v oku supermarketům?

Šéf Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR) Zdeněk Juračka si nedávno agentuře Mediafax postěžoval na vietnamské prodejce smíšeného zboží a svou litanii doplnil o srdceryvný příběh: Nedávno jsem s kolegou zavítal do jednoho takového obchodu a nevěřil jsem vlastním očím. Kolega si chtěl umýt zakoupené jablko, ale zjistil, že v obchodě není kohoutek s pitnou vodou. To znamená, že tam nebylo ani WC. To jsou nedostatky, které by český obchodník nepřežil, a když, tak jen s enormními sankcemi.

Otázkou zůstává, jestli si pan Juračka zkoušel mýt jablko také u „českého“ maloobchodníka, a zdali pouze nehájí zájmy supermarketů sdružených v SOCR? Více čtěte na sesterském serveru Podnikatel.cz: Supermarkety žárlí na Vietnamce, proto hází špínu

Centrální banka bude jednat o sazbách. Zatím by měly zůstat beze změny, brzy ale začnou růst Výnosnost stavebního spoření by s novým návrhem klesla až o desítku procent        
Q
Q (neregistrovaný) 193.86.121.---
24. 6. 2010 8:00 Nový

Naši obchodníci také nemají WC a tekoucí vodu pro zákzníky

Pokud navštívím nevietnamský obchod, ať už ho provozuje český živnostník nebo nadnárodní řetězec, a není to obchod v nějakém nákupním centru, tak ani tam si zákazník neumyje ruce ani koupené jablko. Kohoutek s tekoucí vodou tam pravděpodobně bude, ale jen pro personál. A už vidím, jak personál pouští zákazníka do zákulisí prodejny, aby si tam něco umyl případně vykonal potřebu. U nás jsou SM bez WC pro zákazníky: Albert, Billa, Coop-Jednota, Norma, Penny, Pramen-Samka + čeští místní podnikatelé. A třeba v Kauflandu WC je, ale odvážit se tam …
Co se týče Vietnamců, tak snad ti jediní nakupují zboží poctivě v Makru za účelem jeho dalšího prodeje. Ostatní neasiaté jedou do maloprodejen, kde vykoupí akční zboží, které pak není pro ostatní kupující. Buď by prodejna měla dostat či objednat více akčního zboží (jak to dělá Globus), aby bylo pro všechny, nebo omezovat osobní svobodu nakupujících a prodávat jak za války na příděl, což většinou stejně nestačí k uspokojení zájmu všech drobných zákazníků. V koncových cenách u jednotlivých prodejců není vidět, kde a jak nákup pořídili. Logicky vzato by ten Vietnamec nakupující předraženě v Makru měl mít i vyšší ceny, a neasiajec naopak ceny nižší, když to koupí levněji v akční nabídce. Není tomu ale tak.
Udivuje mne ale, že co jsou takové ty jídelny s českým jídlem, že tam si člověk mnohdy nemá možnost umýt ruce (nemám na mysli klasické restaurace, ale jídelny za účelem pouze naobědváníse, kde třeba ve 14:00 zavírají). Nevím, jak je to s možností umýt se u zahraničních bufetů pro socky u nás vnešeně nazývanými „restaurace“ typu McDonald's s pře­draženými smaženými mletými flaxami a kyselinou fosforečnou , nejsem prase, tudíž tam nechodím.