Spočítejte si...

Zavřít

Polovina lidí, co si koupí dovolenou přes voucher, není spokojená

Češi si zvykli nakupovat dovolené přes slevové portály. S průběhem dovolené ale pak není spokojena polovina z nich. Podle advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři se u klasických cestovních kanceláří podíl nespokojených klientů a reklamací pohybuje kolem pěti procent. U slevových portálů je to ale i přes polovinu. Jak se zachovat v případě, že jste si koupili dovolenou, ale nedostali jste to, co vám slibovali?

Zájezd se zásadně reklamuje u toho, kdo se zavázal ho poskytnout. Při nákupu na slevovém portálu je to cestovní kancelář. V případě reklamace v místě pobytu je vhodné sepsat zápis přímo s delegátem a nechat si jej od něj potvrdit. Ve vztahu ke slevovému portálu zpravidla žádný nárok z reklamace nevzniká, je však namístě pečlivě prostudovat všechny smluvní podmínky. Některé slevové portály nabízejí v případě problémů s poskytovateli služeb určitou formu kompenzace či pomoc při řešení, vysvětlil Milan Jelínek z advokátní kanceláře Hartmann, Jelínek, Fráňa a partneři. 

Často se podle něj například stává, že obchodníci nabídnou na slevových portálech víc slev, než jsou schopni poskytnout restaurace či hotel jsou už do konce platnosti voucheru plně obsazené. Není-li možné nebo účelné odstoupit od smlouvy nebo smlouvu jinak ukončit, je nutné hledat řešení, které poskytovatele donutí k tomu, aby se ke svým závazkům postavil čelem. Takovým řešením může být občanskoprávní žaloba na plnění, podnět kontrolnímu orgánu nebo v krajním případě i trestní oznámení. Odstoupit od smlouvy je možné pouze v době platnosti voucheru. Poté již nikoliv, upozornil Jelínek.

Platby na podporu obnovitelných zdrojů by se měly zafixovat Jak to je se sociálním pojištěním když jezdíte pracovat do zahraničí?        
ja
ja (neregistrovaný) 82.113.44.---
29. 7. 2013 9:46 Nový

Top-Fly Turecko

Bezkonkurenčně nejhorší dovolená byla tato http://www.topfly.cz/cs/destinace/turecko/turecka_riviera/?zajezd=4 s homobuznovskou cestovkou Top-Fly.
Popis skutečného programu - 1. den - vcelku OK, špatné počasí, hotel slušný; 2. den - celodenní výlet lodí se nekonal - prý špatné počasí (to bylo předchozí den, ale proč to na nšj nesvést); 3.,4. den - z dvoudenního výletu do Pammukale a Hierapolis bylo 1h45min na obě tyto památky, kvůli většině času stráveného nuceně na předváděcích akcích předražených kožených bund a koberců a několika obchodů se suvenýry, ubytování v 2*hotelu, kde obsah záchodu vytékal do koupelny, v jiném pokoji prozměnu tekl odpad umyvadla; 5. den - nucená předváděcí akce koberců, nějaké obchody se suvenýry a vzpoura účastníků zájezdu, že na další předváděcí akci už nechtějí - byli jsme uzemněni, že ve smlouvě o zájezdu je smluvní pokuta 200E, když se nějaké akce nezúčastníme, ubytování v 3* (na Evropskou úrověň 1-2*) hotelu v Alanyi; 6-7den - ubytování ve slušném hotelu u moře, delegáti se někam "zdejchli", oznámení že odjezd bude ne jak měl být odpoledne, ale už ve 2h ráno, tj. zkrácení dovolené o půl dne. Letecká společnost turecký Onur Air, vcelku ok, o něco málo lepší než WizzAir. Reklamace, stížnosti ap. u těch dvou homobuzen v kanceláři na václaváku bez šance. Z cca 150 účastníků zájezdu spokojená pouze JEDNA starší paní z vesnice na Moravě.