Polovina Čechů utratí za vánoční dárky stejně jako v roce 2008

Podle Vánočního průzkumu 2009, který realizovala společnost Deloitte, chce polovina Čechů utratit za vánoční dárky stejnou částku jako vloni. Sestavováním rozpočtu a nákupního seznamu vánočních dárků se bude zabývat více Čechů než tomu bylo v loňském roce. Současně chtějí Češi hledět na praktičnost a efektivitu vynaložených peněz. Vysokou popularitu má v Česku internetové nakupování dárků. V této kategorii patří Česká republika ke špičce mezi evropskými státy.

Před rokem 75 % českých respondentů tvrdilo, že se jich hospodářská recese přímo nedotkne. Letos na stejnou otázku odpovědělo stejně jen polovina dotázaných. Lidé přistupují racionálněji k plánování výdajů za dárky. Před dvěma lety si třetina zákazníků sestavila rozpočet, letos plánuje kupovat dárky podle seznamu už 45 % lidí. Mezi pádné argumenty patří zejména užitečnost a plánování.

Nejčastějším dárkem pod českým vánočním stromečkem budou tradičně knihy, které se letos dostaly na první místo žebříčku i v řadě ostatních evropských zemí. Mezi nejžádanější dárky patří také oblečení, kosmetika a peníze, říká Bronislav Pánek, partner Deloitte.

Nové vládní programy na bydlení pro rok 2010 Poslanci chtějí rozšířit pravomoci Nejvyššího kontrolního úřadu