Hlavní navigace

Pokutám za ukončení smlouvy kvůli změně podmínek u mobilních operátorů se braňte

Sdílet

Pokud váš mobilní operátor změní podmínky uvedené ve smlouvě, máte ze zákona právo od smlouvy odstoupit, a to bez sankcí či pokut. Jestliže vám ale operátor tyto pokuty či sankce naúčtuje, braňte se. Prvním krokem musí být vždy reklamace položek a služeb, se kterými nesouhlasíme, a pokud neuspějeme, pak má následovat námitka proti vyřízení, jež se podává Českému telekomunikačnímu úřadu, říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu. V reklamaci musíte vždy uvést důvod – tedy v tomto případě poplatek za předčasné ukončení smlouvy kvůli související změně podmínek.

Mobilní operátor O2 změnil podmínky užívání mobilních dat. Podle původního znění podmínek měl po vyčerpání dat jít internet omezenou rychlostí, s čímž zákazník počítal. Aby nyní dostal alespoň nějaká data, musí si kupovat dodatečné balíčky a lze usuzovat, že za takových podmínek by smlouvu ukončil, kdyby o té možnosti byl podle zákona informován, říká Miloš Borovička. Zákazníkům, kteří trvali na tom, že chtějí smlouvu na dobu určitou ukončit kvůli změně podmínek, naúčtoval operátor pětinu smluvených paušálů do konce trvání závazku.

Ve chvíli, kdy vaši reklamaci operátor vyřídí, máte ještě další měsíc na to, abyste podali námitku Českému telekomunikačnímu úřadu, pokud s vyřízením nebudete spokojeni.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).