Spočítejte si...

Zavřít

Počet dotazů na registr SOLUSu vzrostl meziročně o více než 70 %

Oproti roku 2005 vzrostl meziročně počet dotazů do negativního registru dlužníků společnosti SOLUS o 72 %. Členské společnosti vznesly do negativní databáze spotřebitelů sdružení SOLUS za loňský rok celkem 1 974 602 dotazů.

Aktuálně obsahuje negativní on-line registr sdružení SOLUS necelých 580 000 záznamů o více než 409 000 klientech, z kterých se již více než 22 % díky činnosti sdružení SOLUS ze svých finančních problémů za poslední 3 roky dostalo a své dřívější závazky po splatnosti uhradilo.

Absolutní počet záznamů v negativním registru sice roste, ale v žádném případě nelze tvrdit, že by se zvyšovalo riziko u členů sdružení SOLUS. Naopak, členové sdružení SOLUS mají díky přístupu do registru k dispozici efektivní nástroj, jak riziko snižovat. Nárůst absolutního počtu klientů, kteří jsou zařazeni do negativního registru SOLUS, je způsoben průběžně se rozšiřující členskou základnou sdružení SOLUS a zapojováním nových sektorů, uvedl Jan Stopka, tajmeník sdružení SOLUS.

Zdroj: TZ

Při hledání zaměstnanců sahají firmy více po cizincích Bankomaty ČS před Vánoci vydávaly klientům denně téměř miliardu Kč        
Větev
Větev (neregistrovaný)
7. 1. 2007 23:04 Nový

Solus

celé vlákno
Chápu, že registr Solus z pohledu jeho členů je v pořádku. Možná se snižuje riziko půjčit peníze lidem, kteří jsou "problematičtí". Na druhou stranu.... Je spousta lidí, kteří se do tohoto registru dostanou díky tomu, že např onemocní a nemohou v danou chvíli své závazky hradit. Ačkoliv se s naží se subjektem, vůči němuž mají pohledávku domluvit o odkladu splátek, v tomto registru se stejně ocitnou a pokud je jim celý úvěr zpoplatněn (mají zaplatit díky své neschopnosti hradit splátky celý úvěr na jednou), dotanou se do začarovaného kruhu, protože díky záznamu v registru jim žádný jiný subjekt nevyjde vstříc, aby mohli uhradit svůj původní závazek. Nevím, zda je tohle fér.
jezevec
jezevec (neregistrovaný)
24. 1. 2007 1:32 Nový

Re: Solus

celé vlákno
No a nemyslíte, že právě k tomu ty všelijaké registry slouží?
Kdo žije z ruky do huby, nemá vůbec žádnou rezervu, a ještě si blazeovaně půjčí, takže každá přechozená chřipka ho dostane do bankrotu - ten by si FAKT pučovat nic neměl.
ajak10
ajak10 (neregistrovaný)
24. 1. 2007 16:19 Nový

Registr

Myslím si, že tyto registry jsou dobrá věc. Jen by měli vést neplatiče, kteří neplatí systematicky, dlouhodobě a nebo opakovaně. Já splácím spoustu půjček. Problém se splácením nemám, ale jednou mi přišla výplata na účet o pár dní později, čehož jsem si ani nevšiml, takže zůstatek na účtu nestačil pokrýt všechny platby a jedna splátka překlenovaního úvěru stavebního spoření nebyla uhrazena. Následně mi přšla od této stavební spořitelny upomínka, na jejímž základě jsem vůbec zjistil co se stalo a tuto splátku jsem ihned uhradil. Do té doby a od té doby jsem neměl jedinou nezaplacenou splátku. Přesto, když jsem si za poplatek nechal pro kontrolu zaslat výpis z CBCB, tak jsem tam měl záznam, že jsem nezaplatil jednu splátku. Dokonce z tohoto výpisu ani nevyplývá, zda jsem jí dodatečně uhradil.