Hlavní navigace

Petr Cibulka: ČTÚ neplní zákonné povinnosti. Máme kvůli němu nejdražší volání v EU

2. 3. 2012

Sdílet

Na tiskové konferenci Informačního institutu to vřelo. Kritizovali se zde vysoké ceny volání a marže operátorů:

V roce 2010 jsme byli první, s nejvyšší marží 47 procent. Za poslední rok nás předběhlo Chorvatsko o 0,3 procenta, řekl Petr Cibulka, ředitel Informačního institutu. Společnost T-Mobile si účtovala pro české zákazníky v roce 2011 marži 46,6 procenta. To je neuvěřitelná marže. Obdobnou marži má i Telefónica O2, která podle Cibulky je obrovských 43,7 %. Tyto marže jsou dokladem toho, že si operátoři příliš nekonkurují, říká Cibulka na adresu Českého telekomunikačního úřadu.

Zákonnou povinností ČTÚ je ochrana spotřebitele a vytváření podmínek pro řádnou hospodářskou soutěž. Ze strany ČTÚ ale nevidíme proaktivní chování. Předseda ČTÚ Pavel Dvořák vysoké ceny pouze ospravedlňuje a tvrdí, že jsou na průměru EU. Nejsou. Jsou nejvyšší v Evropě. Metodika, kterou použil, je neuvěřitelná, dodal Cibulka.

Je zapotřebí provést změny, které by se týkaly ČTÚ. Profitovala by celá ekonomika. Situace musí být napravena, řekl k situaci ekonom Pavel Kohout, člen vládního NERVu. Vysoké ceny operátorů brání konkurenceschop­nosti lidí. Pro současnou vládu je konkurenceschopnost jedním z nejdůležitějších témat. V situaci, kdy připustíme, aby český spotřebitel platil jedny z nejvyšších cen za telefonování, tak to s konkurences­chopností českých podnikatelů vypadá jako plavání v bazénu s protiproudem, komentoval situaci Aleš Rádl, místopředseda Hospodářského výboru PS PČR.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).