Na tiskové konferenci Informačního institutu to vřelo. Kritizovali se zde vysoké ceny volání a marže operátorů:
V roce 2010 jsme byli první, s nejvyšší marží 47 procent. Za poslední rok nás předběhlo Chorvatsko o 0,3 procenta,
řekl Petr Cibulka, ředitel Informačního institutu. Společnost T-Mobile si účtovala pro české zákazníky v roce 2011 marži 46,6 procenta. To je neuvěřitelná marže.
Obdobnou marži má i Telefónica O2, která podle Cibulky je obrovských 43,7 %. Tyto marže jsou dokladem toho, že si operátoři příliš nekonkurují,
říká Cibulka na adresu Českého telekomunikačního úřadu.
Zákonnou povinností ČTÚ je ochrana spotřebitele a vytváření podmínek pro řádnou hospodářskou soutěž. Ze strany ČTÚ ale nevidíme proaktivní chování. Předseda ČTÚ Pavel Dvořák vysoké ceny pouze ospravedlňuje a tvrdí, že jsou na průměru EU. Nejsou. Jsou nejvyšší v Evropě. Metodika, kterou použil, je neuvěřitelná,
dodal Cibulka.
Je zapotřebí provést změny, které by se týkaly ČTÚ. Profitovala by celá ekonomika. Situace musí být napravena,
řekl k situaci ekonom Pavel Kohout, člen vládního NERVu. Vysoké ceny operátorů brání konkurenceschopnosti lidí. Pro současnou vládu je konkurenceschopnost jedním z nejdůležitějších témat. V situaci, kdy připustíme, aby český spotřebitel platil jedny z nejvyšších cen za telefonování, tak to s konkurenceschopností českých podnikatelů vypadá jako plavání v bazénu s protiproudem,
komentoval situaci Aleš Rádl, místopředseda Hospodářského výboru PS PČR.