Alespoň jedenkrát za týden učiní nákup na internetu pětina Čechů. Vyplynulo to z průzkumu Masterindex, který provedla společnost Mastercard. Nejčastěji takto nakupujeme oblečení, obuv, elektroniku a vstupenky na kulturní či sportovní akce.
V současné době jsou ale Češi s četností internetových nákupů pod průměrem. Nejvíce nakupují obyvatelé Velké Británie, kde alespoň jedenkrát týdně nakoupí přes e-shop 41 % dotázaných. Naopak nejméně nakupují tímto způsobem v Dánsku a Estonsku, kde každý týden nakoupí jen 16 % respondentů.
Češi také mnohem více než ostatní nakupují on-line i kosmetiku, léky nebo vybavení do domácnosti či hračky.
Hlavní důvod, proč lidé nenakupují on-line ještě více, je obava z podvodného jednání obchodníka. V Řecku se podvodů obává 71 % obyvatel a ve Španělsku 64 %. V České republice má strach z podvodného jednání 54 % spotřebitelů.