Kupujete zboží přes internet a nevyhýbáte se ani zahraničním e-shopům? Pak se vám může stát, že za zboží zaplatíte, ale obratem už nedostanete nic. I pro tyto případy jsou na území EU, v Norsku a na Islandu zřízena Evropská spotřebitelská centra (ESC), která se od roku 2005 do roku 2009 zabývala 270 000 kontakty se spotřebiteli ze zemí EU, kteří žádali pomoc při objednávání zboží na webech zahraničních e-shopů. Evropská spotřebitelská centra slouží jako důležitá pojistka pro spotřebitele, kteří chtějí plně využívat příležitostí, které jim nabízí vnitřní trh Evropské unie. Díky této unikátní síti mají nakupující k dispozici bezplatnou podporu přímo ve své zemi a ve své mateřštině, bez ohledu na to, ve kterém státě EU narazili na problém,
uvedl k tématu John Dalli, evropský komisař pro oblast zdraví a ochrany spotřebitele.