Spočítejte si...

Zavřít

Obdržení podvodného e-mailu hlásilo již asi 50 klientů České spořitelny

Přibližně 50 klientů České spořitelny již hlásilo bance, že se setkali s falešnými stránkami. Dle vyjádření banky zatím nikdo nebyl poškozen.

Útok je o to nebezpečnější, že pachatelé kromě metody phishing (podvodný e-mail či stránky) použili též metodu pharming.

Metoda pharming spočívá v tom, že počítač uživatele se buď prostřednictvím mailu odeslaného z nedůvěryhodného zdroje, nebo na webových stránkách, nakazí speciálním virem. Do počítače se tak dostane škodlivý software, ten způsobí přepsání IP adresy a přesměrování klienta na falešné stránky internetbankingu. Tyto stránky se chovají jako stránky SERVISU 24 ČS s tím rozdílem, že po uživateli žádají při přihlášení bezpečnostní kód. Ten pro přihlášení standardně nutný není, je však potřeba jej znát pro některé operace s účtem, například pro změnu zadání telefonního čísla pro odeslání autorizační SMS zprávy, uvádí zpráva České spořitelny.

Česká spořitelna z důvodu ochrany klientů zavedla bezpečnostní opatření, mezi nimiž je též zpoždění změny telefonního čísla o 24 hodin. Pokud by se útočníkovi číslo pro zasílání SMS podařilo změnit, získává tak jeho oběť čas na zablokování účtu.

Irák se stává českým odbytištěm Českých .cz domén je více než 300 000