Spočítejte si...

Zavřít

Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

Nakupujete-li zboží na internetu, máte právo ho do 14 dnů vrátit bez udání důvodu. Někteří prodejci se však podle časopisu dTest snaží zákazníky novou fintou o toto právo připravit. Mají totiž dvojí režim smluv. Necháte-li si zboží zaslat domů, nemohou s tím nic udělat a jedná se o koupi přes internet. Pokud ale při objednávce zvolíte, že si zboží vyzvednete osobně, změní se režim pouze na internetovou rezervaci s možností vyzvednutí zboží. Kupní smlouva je pak uzavírána až v obchodě.

Cíl je jasný. Prezentovat předání zboží jako nákup v kamenném obchodě aby neměl zákazník právo do 14 dnů odstoupit od smlouvy. Podle Lukáše Zeleného, vedoucího spotřebitelské poradny dTest je však zřejmé, že se jedná stále o elektronický nákup. Pokud dojde k pouhému předání balíčku v kamenné prodejně, je to stejné jako například převzetí na poštovní přepážce. Doporučujeme zákazníkům, aby namítli, že prodejce postupuje v rozporu se zákonem, a trvali na svém právu na odstoupení od smlouvy, uvedl Zelený.

Které novinky vašeho finančního úřadu byste měli znát? Mobito má novou aplikaci. Usnadní vám práci        
Intri
Intri (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
29. 3. 2013 13:07 Nový

Rada dobrá...

celé vlákno

...ale co je platná? Namítnete to obchodu a co? Pošlou vás do háje, že když si myslíte, že porušují zákon, jděte k soudu. A kdo půjde doopravdy kvůli zboží za pár tisíc (či dokonce míň) k soudu, což jsou minimálně zpočátku další tisícové náklady navíc, navíc s nezaručeným výsledkem?

Na tohle je asi potřeba mít prostě uložené číslo ČOI v mobilu a přímo na místě v prodejně tam zavolat. Prodejce k telefonu předat, ať mu situaci vysvětlí sama ČOI. Pokud prodejce telefon odmítne, rovnou podat na ČOI oficiální stížnost. Kdyby prodejce začal být agresivní, nepárat se a zavolat rovnou policii.

Při sporech je bohužel zapotřebí činit, slova nezmůžou vůbec nic. Obchody jsou drzé a prakticky se ani nijak netají tím, že strategie všech českých obchodů je odrbat zákazníka o každý haléř, o které to jde.

Prodejce
Prodejce (neregistrovaný) 46.36.55.---
29. 3. 2013 14:23 Nový

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Drzí a vychcaní jsou tak zákazníci, kupují za minimální ceny a chtěli by komfort jako v kamenných obchodech, vždyť to nedává smysl, se nad sebou zamysli

w
w (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 3. 2013 15:22 Nový

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Nakupovat za co nejnižší cenu je normální a jaký komfort, když si zboží jenom převezme? Se nad sebou zamysli!

Intri
Intri (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
29. 3. 2013 19:02 Nový

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Minimální ceny, jo? Jako třeba tablet Google Nexus 10, který v USA stojí v přepočtu 10 tisíc, v Británii 13 tisíc, v Německu 13 tisíc a u nás 17 tisíc? To jsou minimální ceny, jo?

A ještě se vsadím, že prodejci jako vy vyplácí svým zaměstnancům sotva 12 tisíc hrubého. Co kdybyste uvedl, jaký obchod tady zastupujete, když máte takové útoky? To ne, to máte strach, že by se ti vychcaní zákazníci na váš obchod vykašlali, co? Přestaňte zákazníky okrádat a oni přestanou mít potřebu si utrhnout aspoň té trochy pro sebe.

Lukáš Blecha aura:51

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Okrádat? Co je to za blábol? Pokud v takovém obchodě nakoupíš, tak okrádáš leda ty sám sebe. Obchod je o poptávce a nabídce.

Intri
Intri (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
1. 4. 2013 20:42 Nový

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Když nejde v republice koupit levněji, co jiného zbývá, než nakupovat za zlodějské ceny? Ne všechno se dá koupit v zahraničí. Proto mluvím o okrádání. Nabídka a poptávka může fungovat tam, kde je konkurenční prostředí - to v ČR rozhodně není, když ceny zboží velmi nápadně připomínají kartel...

Lukáš Blecha aura:51

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Tvůj příspěvek je blábol. Pokud na to nemáš, nebo si to kupovat nechceš, tak tě nikdo to kupovat nenutí a můžeš si topit třeba dřevem a pěstovat brambory na zahradě.

Intri
Intri (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
1. 4. 2013 22:38 Nový

Re: Nenechte se prodejcem připravit o právo na vrácení zboží

celé vlákno

Jasně, a můžeme kupovat vajíčka za 5 Kč jedno a máslo za 45, přičemž platy jsou 12 tisíc hrubého, z nichž 8 tisíc čistého si vezme byt...;) Jj, zákon nabídky a poptávky ve zkorumpované zemi, kde jsou zákony šité na mírů konkrétním "podnikatelům". To určitě. Jaký obchod, že tady reprezentujete vy?;)

Mi vysvětlete, jak je možné, že Německý pracovník dostává za stejnou práci 3x až 4x tolik zaplaceno, zatímco ceny mnohého zboží (potraviny, oblečení, elektronika) jsou tam stejné, ne-li nižší i o desítky procent. Měl jsem možnost srovnat plat účetní v jedné firmě - 18 tisíc hrubého u nás, 3000 EUR v Německu. Úplně stejná pozice v úplně stejné firmě. Otázka je prostá - WTF? Jak to, že u nás to nejde?

Dolin
Dolin (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
25. 3. 2014 11:38 Nový

Vrácení kolečkových bruslí

Dobrý den má situace ja takova, ze jsem si koupil v kamennem obchodě inline brusle za 4500 a dal mi slevu na ne 4041 tak jsem je oskousel a pote zakoupil problem byl ten ze me tlačili v kotnicich to jsem taky rek prodejci ktery mi odpověděl ze si je mam zkusit a kdyby nesedeli tak s tim neco udela. Tak jsem je sel zkusit na inline drahu a anine po 5km me bolely tak nohy ze jsem málem slzy v očích kdyz jsem je vyzul tak jsem zjistil ze na obou nohou mám ranu az do masa od tech bruslí. Dnes jsem sel tedy zpet do kamenného obchodu a rekl jsem mu situaci a on mi na to rek, ze jsem uz je zkusil byl jsem na trati cili se vratit nedaji ze uz jsou pouzite ja mu na to rek a kde jsem mel zjistit jestli mi sedi nebo nesedi pradejna je mala a trat na oskouseni nemaji. Odpovedel mi ze mam zavolat ve ctvrtek a uvidime co mi na to reknou celkem pocitam s tim ze nebudu mit nárok vratit brusle. Takze je budu mit k ničemu. Je nejaka varianta jak je vrátit. Děkuji moc za radu s pozdravem Jiří Doležal.
Odepisujte prosim na emile Dolincz@Gmail.com