Hlavní navigace

Nejslušnější bankou roku je Česká spořitelna

28. 8. 2006

Sdílet

Na portálu www.bankovnipoplatky.com v sobotu 26. 8. ve 12.00 hodin skončila anketa o nejslušnější banku v České republice pro rok 2006, která běžela na webu ve spolupráci s deníkem Metro a finančním serverem Měšec.cz více než dva měsíce.

Celkem přišlo ve všech čtyřech kategoriích 10 952 hlasů. Největší zájem byl o kategorii „banka s nejnižšími poplatky“ – 2 871 hlasů. Naopak nejmenší zájem návštěvníci webu projevili o kategorii „banka s nejsrozumitel­nějšími obchodními podmínkami“ – 2 592 hlasů. Celkově s náskokem vyhrála Česká spořitelna (2716 hlasů), na 2. místě skončila eBanka (2044) a na 3. místě Poštovní spořitelna (1711). Podrobnější rozbor ankety naleznete v tiskové zprávě.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 9. 2006 7:28

    Stanislav MAREK
    Mohu jen sdělit, že díky České spořitelně za její "služby" platím pokuty a musím se předčasně vracet ze zahraničí.
    Po výpadku její sítě mi svévolně změnila limity inkasa za telefon a to na částku, která normálně zadat nejde, naopak inkaso ve výši 145.- Kč je najednou 10 milionů!!! atd. atd.
    Změnila přihlašování, aniž cokoliv oznámila, na zasílané hlášení chyby vůbec nereagovala a tak jsem se musel vracet 30 hodin vlakem, protože by si na mně finančák smlsl. Zvládl jsem do doslova pár hodin před termínem
    Omluva žádná, říkali, že to účtovat nebudou - naúčtovali v plné výši a nějaká náhrada škody?
    Vypadá to, že ankety se zúčastnilo jen vedení banky
  • 23. 4. 2008 18:38

    George (neregistrovaný)
    Mám se Spořitelnou povětšinou špatnou zkušenost. Poradkyně umí jen nabízet a o odbornosti se mě může jen zdát. Děkuji, ale se Spořitelnou jsem již skončil.
  • 31. 10. 2006 16:09

    Olaf (neregistrovaný)
    ČS maže med kolem úst.
    Dostal jsem se do problémů, slušně jednali, dokud sice se zpožděním nedostali peníze. Nabízeli mi jiný úvěr, nechtěl jsem. Vyřešil jsem vše jinak tak zrušili účet aniž by mě upozornili.

    Olaf
  • 12. 9. 2007 22:50

    anonymní
    Jen souhlas...
    Za celý život jsem neměl s nějakou bankou tolik problémů způsobených vinou banky, jako za půlroku s ČS. O způsobu jakým s lidmi komunikují (v mém případě 1.patro, Dejvice) se mi ani nechce psát.
  • 13. 9. 2007 8:10

    Q (neregistrovaný)
    Kdysi jsem byl u jisté kampeličky - akciové společnosti Česká spořitelna. Ústav preferuje nižší měsíční poplatek a většinu služeb zpoplatnil zvlášť - za vedení účtu to nebylo tak hrozné, a jednotlivé položky tolik "nekřičely". Úhrnem za měsíc to však dělalo docela velký peníz. Tak jsem zkusil na internetu porovnání, zadal položky, které jsem tak do měsíce míval, a ejhle: spořitelna mi vyšla jako jedna z nejdražších. Naopak, má současná banka - ŽB, mi vyšla v rámci balíčku levně.

    Netvrdím, že se jedná o nejlepší alternativu výběru banky pro všechny f.o. nepodnikající, ale mne konkrétně vyhovuje. Banky mění sazebníky neustále, ale když pozoruji ŽB, tak ona zvyšuje relativně nejméně a vždy mezi posledními. Uvidíme, co s tím udělají italové, jestli budou chtít hrabat a hrabat a mít sumu za koupi banky za rok zpátky jako naši rakouští sousedé v případě ČS. A nebo co udělá sloučení s HVB - ale dosavadní GŘ ŽB (který je ve funkci snad nejdéle ze všech bankovních ředitelů) má dělat ředitele v nově sfúzované bance, tak snad k němu má důvěru jak vedení celé fin. skupiny, akcionáři tak i klineti, pro které by mohl být zárukou, že i nadále nebudou tak oškubáváni jako u jiných bank. Je sice úlohou podnikatelského subjektu vytvářet zisk, ale nemusí přece téci proudem, stačí, když bude kapat.


    Mne ale vzhledem k druhu služeb a objemu, které na účtu využívám, ŽB zatím vyhovuje. Mám tam balíček tzv. osobní menu Forte, stojí to 169,- měsíčně a v rámci tohoto balíčku jsou např. veškeré převody/platby zdarma. Neplatí se za clearing ani za položky a jestli jich mám měsíčně pět, sto nebo tisíc, je to jedno. Pak je tam v rámci balíčku mezinárodní embosovaná platební karta zdarma a pro další osobu za polovic. A zase žádné další poplatky za vedení karty. Navíc má karta prý jedno z nejkvalitnějších cestovních pojištění (u AIG, nemá milion výluk), a to v ceně té karty, která je , jak jsem již uvedl, zdarma nebo za 50 % pro další osobu. Někde se musí platit za pojištění zvlášť, někde se zase platí zvlášť vydání či "provoz" karty. Kvalitu pojištění jsem naštěstí neměl možnost si vyzkoušet, ani to nebylo kritérium pro výběr karty či účtu, ale několikrát jsem četl srovnání karet v Hospodářských novinách a dalších nezávislých a hlavně objektivních zdrojích, a vycházelo to tam dobře. Kromě toho je v balíčku vedení dalšího účtu zdarma, sleva za zpracování hypotečního úvěru, kontokorent zdarma ... těch položek označených v sazebníku "bez poplatku" je tam zkrátka mnoho. Vedle tohoto balíčku banka ještě nabízí jak levnější, tak dražší balíčky.

    Nyní jsem si z netových stránek stáhl nové sazebníky (asi už ovlivněné Unicredem) ŽB (www.zivnobanka.cz) tak i ze Slovenska a je to supr. ŽB zavedla poplatek z cizího bankomatu za 9 CZK (dříve za 30 CZK), čímž eliminovala omezený počet svých bankomatů.


    Poté, co jsem si u ŽB účet založil, přišla ŽB s kampaní ne tak vehementně propagovanou jako nedávno odstartovaná masáž GE, že mimo jiné povede novým klientům účet 3 měsíce na zkoušku zdarma a že sama zařídí i převod stávajích transakcí z původní banky. Nevím, jak to dělali prakticky, mne se již tato nabídka netýkala. A spořitelna bojící se o ztráty dalších klientů namítá ve smyslu "Domníváme se, že vyřízení všech náležitostí nelze po právní stránce zvládnout bez klientovy osobní přítomnosti v bance, ze které chce odejít." Ano, aby to ještě ne plně rouhodnutému klientovi odejít mohli rozmluvit a nahodit mu vábničkou něco zdarma, co vzápětí zpoplatní a tak si ho zase na nějaký čas uváže.


    ŽB ale nemá tolik poboček a je celkem pochopitelné, že se k ní nebudou asi hrnout typičtí klienti České spořitelny - příjemci sociálních dávek z nějaké vesnice, kde nejbližší pobočka ŽB je vzdálená 20 - 50 km. Na druhou stranu pobočku až tak nenavštěvuji. V minulosti byly u ŽB výběry z bankomatu zdarma a dokonce dva v měsíci z cizího bankomatu zdarma. Toto však zrušili a nechali pouze neomezený počet výběrů z vlastních bankomatů. Těch bankomatů opět není mnoho, ale já mám dva bankomaty z práce 4 a 6 minut, ale opět je moc nevyužívám, protože se snažím všude platit hlavně kartou; obchodnící, co chtějí každou korunu hotově, aby jí obratem mohli zaplatit zboží dodavateli, mají u mne smůlu - jdu utratit peníz jinam, kde karty akceptují.


    Ale nic horšího, než je ČS, snad již existovat nemůže. Pár známým jsem ČS rozmluvil, dnes mi za to děkují. Taky se cítili u ČS "dobře", nějaké fronty či častá nefunkčnost čehokoli jim připadalo normální. Navíc ten jejich konzervatismus, lenost něco změnit (trvaláky ...) - vždyť ono to bude všude stejné, a když přejdeme jinam, tak ty negativa tam dorazí časem taky - nechali se slyšet. Kdyby takto přemýšlelli všichni (a klienti spořky hlavně takto přemýšlí), byl by tu opět takřka monopol jedné kampeličky esero v rukou rakouských odpůrců Metelína ...

    PS: tuhle jsem musel navštívit jednu pobočku ČS v jednom okresním městě k hotovostní transakci. Na vyvolávacím zařízení Q-matic jsem si navolil požadovanou operaci a čekal. Přede mnou bylo 8 klientů. Pořadová čísla k odbavení se posunovala velmi pomalu vpřed. Půl hodiny, tři čvrti. Z velké řady přepážek jich bylo otevřeno jen pár a z nich jely jen dvě pokladní, které mezitím ještě dělaly i bezhotovostní operace, na které však nebyl takový požadavek a tak klienti přijivší až po mne byli beztotovostně již dávno odbaveni. Po pracovišti se však pohybovalo mnoho dalších pracovníků, kteří něco vzkazovali, třídili, zakládali atp., jen a jen neobsluhovali. Po skoro hoďce (ještě čtyři klienti přede mnou) jsem to vzdal. Je to nesoulad mezi poptávkou klientů (i přes zdražení všeho možného na přepážkách) a nabídkou molochu ČS. Trvalý nesoulad - takovéto situace nezažívám ojediněle, ale snad téměř vždy. Sice jsem někde na netu četl od "spokojeného" klienta ČS, že fronty nezažívá, jen plánuje a vybírá si k návštěvám ČS dny, kdy nejsou např. výplaty nebo sociální dávky. Za takovéto plánování vřelé díky. Mimochodem, nevím, co to bylo za den - výplaty snad ještě nejsou, sociální dávky nevím. Když jsem po čas čekání na odbavení pozoroval chování klientů ČS, byl jsem překvapen, že u Q-maticu stála neustále pracovnice ČS a klientům radila, kterou ze 4 operací si mají navolit. I podle vizáže a způsobu vyjadřování některých osob mi připadalo, že nějaký ústav má vycházky.


    Když to shrnu, tak mne se balíček vyplatí. Služby na balíček napojené využívám, takže se nedá říci, že bych platil za něco, co nepotřebuji. A položky, za které se platí zvlášť, mimo balíček (např. výběr z cizího bankomatu) nevyužívám. Jedná se o soukromý účet, u podnikatelského to možná může být jinak, ale to není můj případ.

    Můj příspěvek není PR, jen rada pro některé nespokojence, co se nemohou rozhodnout. I "ruční" rušení trvaláku i celého účtu však nebyla pro mne skoro žádná tragédie. Jen zrušení automatické výměny karet předcházející zrušení účtu bylo spojeno s další "botou", která se spořitelně povedla, ale o tom možná někdy jindy - je to zas na dlouhé psaní ...

    V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu a společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty".
    Když jsem chtěl pak na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvrdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékárně kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsání částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád, že nebudeme mít vůči lékárně pohledávku. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, dnes už tam mají taky elektronický termínál, a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
    Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si nechají líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.

    Na http://www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/ se rozjela diskuze, na jejímž závěru mluvčí ČS napsala:

    Vážení,
    děkujeme Vám za všechny podněty. Všechny je vnímáme jako důležitou zpětnou vazbu a budeme s nimi dále pracovat. Jak sami uvádíte, máme nejvíce klientů na tomto trhu. Prakticky každý druhý člověk v této zemi, počítaje v to i nemluvňata, u nás má účet nebo využívá nějaký produkt. Takové množství klientů zavazuje k tomu, abychom poskytovali služby v maximální možné kvalitě. Ráda bych Vás ujistila, že právě toto je prioritní cíl České spořitelny.
    Nejsme dokonalí, ale za posledních pět let jsme z České spořitelny - někdejšího molocha na trhu - udělali banku evropské úrovně. Stalo se tak díky úsilí našich zaměstnanců, které tak vehementně kritizujete, ale stalo se tak i díky Vaší loajalitě a trpělivosti i díky zpětné vazbě, kterou od Vás máme. Děkujeme za jakoukoli konstruktivní kritiku a připomínky.
    I díky nim můžeme dál posupovat stejně dynamicky jako doposud.
    Klára Gajdušková
    tisková mluvčí ČS.

    Výše uvedení je jen jeden z mnoha prohřešků, kterými mne ČS znepříjemnila život. Můj postřeh jako bývalého klienta je právě opačný: za 5 let od převzetí Erste spořitelna v úrovni služeb značně klesla. Proto jsem přešel jinam. A i občasné návštěvy poboček v nynější době mne stále přesvědčují o neschopnostech pracovníků a celého systému ČS. Bohužel. Co je mi platné, že zavedli internetové a tlf. bankovnictví (které mimochodem často nefunguje - reklama ve stylu "24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce" je naprosto lživá), když některé operace přes tyto kanály provést nejdou a já jdu do pobočky, kde zjišťuji, že to, co v minulosti šlo bez problémů, nyní nejde nebo jde s velkými problémy. Starší, zkušení byli vyměněni za mladé, nezkušené, ale schopné vám ovšem prodat jakýkoliv pro vás nevýhodný produkt včetně vaší tchýně. Krédem spořitelny totiž je oškubat zákazníka takovým stylem, aby byl spokojený a ještě za to poděkoval. Tréninkový systém prodejních dovedností udělá z pracovníka ČS cvičenou opici-prodavače šaškující nikoliv za banán, ale za pěkný peníz pravidelně navyšovaný.




    ========================================================= ==========
    V době, kdy jsem sporožiro rušil, se spořitelna capila, že nebude účtovat poplatky. Se s sporožirem se rušily současně i trvaláky, poplatky mi byly stejně napáleny. Ale pro mne to bylo vydechnutí do nového života, konec všem potupám, vykořisťování a nucení všech možných "superČS FSproduktů".
  • 13. 9. 2007 10:21

    anonymní
    No,já jsem u ČS,používám servis 24,při vyjímečných návštěvách pobočky čekám max 5 minut,"moje" pokladní je příjemná a usměvavá.Zkrátka nic mi u ČS nechybí.
  • 13. 9. 2007 12:55

    anonymní
    Já byla taky u ČS, servis 24, ale i bankomatová či platební síť u obchodníků často nefunkční, časté návštěvy pobočky v nekonečných frontách (ne vše se dá dělat bezpřepážkově), obsluha sice "příjemná" - naučená přetvářka a omílání našprtaných frází - žádný vlastní osobní názor. A u ČS mi chyběly hlavně peníze - po odečtení za všechny možné i nemožné položky. Takovéto přetvařování se dá použít někde v anonymním velkém městě, ale ne na malém městě, kde každý každého zná. A zavděčit se jak klientům, tak i nadřízeným - to asi v ČS nejde dohromady.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).