V rámci dalšího rozměru hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek v ČR, portál www.bankovnipoplatky.com oslovil samotné banky a požádal je o názor na tuto anketu, respektive o jejich volbu absurdního poplatku. Na první pohled se to může zdát jako zajímavý experiment, ptát se samotných bank, které poplatky vybírají, jaký z poplatků považují za nesmyslný. Součástí dotazu samozřejmě byl i seznam letošních nominovaných bankovních poplatků, ze kterých mohli tiskoví mluvčí jednotlivých bank vybírat.
Z deseti oslovených bank a finančních ústavů odpovědělo plných devět. Jediná Komerční banka nereagovala vůbec. Zajímavě uchopil odpověď představitel mBank, který se ostře pustil do kritiky bankovních poplatků jako celku s tím, že vyzdvihl poplatek za příchozí platbu, který ale letos nesoutěží. Mluvčí této banky také využil reakce k představení nabídky své banky. Touto cestou, tedy k prezentaci vlastních služeb či obhajobě poplatků, které mají ve svém sazebníku, se vydaly i další banky – Česká spořitelna, Raiffeisenbank a Volksbank. Za nejabsurdnější poplatky považují mluvčí ve velké většině poplatky, které souvisejí s internetbanking.
Reakce jednotlivých tiskových mluvčí oslovených bank a další informace naleznete zde: Jaký nejabsurdnější poplatek by zvolily banky?