Spočítejte si...

Zavřít

Na Slovensku lze u obchodníků platit bezkontaktními kartami a nově i hodinkami

Dnešním dnem lze oficiálně používat pro drobné bezkontaktní platby u vybraných slovenských obchodniků i hodinky. Speciální hodinky s technologií Mastercard PayPass dnes v Bratislavě představily společnost MasterCard a Volksbank Slovensko. Hodinky s názvem Birdie Watch vyrábí rakouská společnost Laks, dodavatelem čipové technologie je Austria Card a karetní transakce zpracovává společnost First Data.

Prioritní cílovou skupinou jsou mladí lidé od 11 do 16 let, pro které tak bezkontaktní hodinky kromě nevšedního designu mohou být prostředkem výplaty kapesného. Denní limit plateb lze nastavit do 20 eur, rovněž cena hodinek je 20 eur a lze je koupit k osobním účtům Volksbank Slovensko. Hodinky lze získat i k účtu pro děti a mladé, obchodně označeného ENTER, kde je možné cenu hodinek rozpustit do dvouleté platby měsíčního poplatku 0,84 EUR.

První bezkontaktní platba PayPass byla na Slovensku provedena v červenci 2008, od té doby Volksbank Slovensko aktivně vydává platební karty s touto technologií. Bezkontaktní platby jsou prioritně určené pro platby malých částek v prostorách vyžadujících rychlé odbavení, typicky malé prodejní stánky, rychlé restaurace, parkovací automaty, doprava apod. Platební karta s technologií PayPass je však často imageovou záležitostí zvláště pro mladé klienty bank, kteří se novější kartou chtějí odlišit od jiných držitelů karet,vysvětluje důvody pořízení karty Milan Laitl, obchodní manažer MasterCard Europe pro Slovensko.

V České republice v současné době žádný obchodník ani banka bezkontaktní technologii PayPass nenabízí, přestože již v loňském roce došlo v Praze k slavnostnímu podpisu mezi společnostmi MasterCard Europe a Global Paymants Europe, coby zpracovatelem karetních transakcí. Hlavním problémem je totiž najít bankovního partnera, který tento projekt zafinancuje jako první, i obchodníky, kteří novince budou věřit a podpoří ji. Víme, že nepatříme mezi velké slovenské banky, ale o to více jsme lídry v inovativních řešeních a novinkách, uvedla na tiskové konferenci Barbara Neiger, členka představenstva Volksbank Slovensko a doplnila, že banka připravuje implementaci bezkontaktní technologie do Bratislava City Card pro veřejnou dopravu. Slovensko, které je na tom v používání karet statisticky hůř než Česká republika, tak technologicky Česko předbíhá a ve svém hlavním městě nabídne i lepší řešení než v případě pražské Open Card.

Příklad Volksbank Slovensko rovněž ukazuje, že když se banka odhodlá nabídnout novinku a správně zacílí marketingovoou kampaň, může být nástup nové a jinak nákladné technologie úspěšný. Zatímco ke konci dubna 2009 byl počet bezkontaktních karet 6782, ke konci září jich měla Volksbank Slovensko již 16 100. Rovněž stoupá zájem slovenských obchodníků, z původních 322 ke konci roku 2008 má ke konci září 209 platební terminál PayPass rovných 650.

MMF: Globální ekonomika poroste vyšším tempem než se původně předpokládalo Vyhláška změní povinný obsah autolékárničky, novou si ale kupovat nemusíte