Spočítejte si...

Zavřít

Na co si dát pozor při nákupu dovolené?

V období června realizují podle Tomio Okamury, tiskového mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), Češi nejvíce dovolených. Jak vybrat cestovní kancelář, abyste minimalizovali riziko krachu společnosti?

  • Ještě před nákupem chtějte vidět certifikát od pojišťovny o pojištění proti úpadku. V ČR totiž prodává zájezdy i spousta nepojištěných subjektů (např. jazykové školy) a někdy je těžké je od cestovní kanceláře (CK) rozeznat. U nepojištěných subjektů klient nemá při úpadku nárok na jakoukoli finanční náhradu. U pojištěných „cestovek“ se v nesnázích o klienty a jejich návrat do vlasti postará přímo pojišťovna, která vrací peníze i u nerealizovaných zájezdů. 
  • Smlouva s CK musí obsahovat označení smluvních stran, místo pobytu, zda-li je či není na místě doprava apod. Čím více bodů budete ve smlouvě specifikovat, tím větší máte jistotu jejich dovolatelnosti v případě potíží. Jen pozor na jeden chyták. Počet dní zájezdu neznamená počet nocí. Ze zákona se totiž prvním dnem zájezdu rozumí kalendářní den, kdy nastoupíte na zájezd tzn. např. odlet z ČR v 23:30 je prvním dnem zájezdu, upozornil Tomio Okamura
  • V případě, že poskytnuté služby neodpovídají cestovní smlouvě, máte právo na reklamaci. Učiňte tak nejlépe už na místě přímo u delegáta. Pokud nebudou nedostatky odstraněny přímo v místě pobytu, podejte do 90 dní po návratu písemnou reklamaci, zaslanou doporučeným dopisem. Pro uznatelnost je vhodné, když si necháte nedostatky písemně potvrdit od delegáta přímo v místě pobytu nebo zajistíte i jiná svědectví. CK vám musí odpovědět do 30 dnů.


DIRECT Pojišťovna a Poštovní spořitelna připravily zajímavé soutěže nejen pro klienty Česká spořitelna od září zdražuje bankovní služby, výměnou zpřehlední sazebník