Spočítejte si...

Zavřít

Měšec.cz: Jedna z pražských poboček České spořitelny půl hodiny nevydávala hotovost, údajně spadl centrální systém

Česká spořitelna se tento týden již podruhé potýká s technickými problémy. Podle finančního serveru Měšec.cz nevydávala pobočka na Sofijském náměstí v Praze 4 půl hodiny hotovost. Informaci serveru potvrdili i pracovníci pobočky, podle nichž se jednalo o centrální výpadek. Podle mluvčí České spořitelny Heleny Matuszné však banka zaznamenala pouze několikaminutové omezení provádění některých bankovních operací. Od 11h je již vše v pořádku. Zda se problém týkal všech poboček, mluvčí neupřesnila.

Tento týden se technické problémy objevují u banky již podruhé. V úterý České spořitelně zkolabovaly téměř veškeré sítě. Funkční nebyly bankomaty, mimo bylo i internetové bankovnictví Servis 24. Důvodem problémů byl podle mluvčí České spořitelny Kláry Gajduškové výpadek proudu.

Předsedou burzovní komory BCPP byl opět zvolen Petr Koblic V katastrech nemovitostí jsou chyby        
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 8. 2007 14:18 Nový

další vylomenina ze strany ČS

celé vlákno
Aktualita to jistě je!!!! Že nechválí ČS, za to nikdo nemůže.
Nespletl jste si to, co vyšlo na jevo a nebylo ututláno již jednou v tomo týdnu? Vězte, není to zaspání aktuálnosti a opožděná informace o problémech spořky, nýbrž informace o opakováné nefunkčnosti České spořitelny, již druhé v tomto týdnu, a tedy informace zbrusu nová, ovšem na staré téma - nefunkčnost ČS!

Pro osvěžení: 8.8.2007 prošlo tiskem:

Přes tři miliony Čechů včera nemohlo skoro dvě hodiny vybírat peníze z bankomatu nebo zaplatit kartou v obchodech. Přes milion lidí se přes tři hodiny nemohlo dostat ke svému účtu přes internetové bankovnictví. České spořitelně totiž nefungovaly bankomaty, platební terminály u obchodníků, internetový Servis 24, mimo provoz byla i část poboček. Zasaženo bylo i call centrum. Telefonní bankovnictví bylo ještě večer mimo provoz.

Kolaps takřka celé platební sítě spořitelny nastal před půl třetí odpoledne. Banka, jejímž klientem je každý druhý Čech, čelila vůbec největšímu výpadku systému v historii tuzemských bank. Na problémy upozornil server iDnes.

»Problémy vznikly výpadkem elektrického proudu před půl třetí odpoledne v srdci celého IT systému. Zřejmě v tom sehrál roli lidský faktor,« uvedla Klára Gajdušková, mluvčí České spořitelny, s tím, že další podrobnosti nezná. Podle ní záložní systém v IT centru fungoval. Banka se však rozhodla počkat na příjezd externí firmy, aby rozsah závady posoudila, než se systém »resetoval«.

S tak rozsáhlým výpadkem spořitelny se klienti nesetkali ani před její privatizací. K největším potížím s kartami docházelo opakovaně před Vánoci před sedmi lety, po vstupu nového vlastníka - rakouské Erste Bank . Tehdy to spořitelna zdůvodňovala tím, že systém je zastaralý a přetížený. Brzy pak investovala do nového systému.

Odborníci, kteří si nepřáli být jmenovaní, se diví, že k tak rozsáhlému kolapsu vůbec mohlo dojít. »Přece při výpadku elektrického proudu by záložní systém měl zafungovat. A lidská chyba by přece měla být nějak jištěná,« uvádí expert jiné finanční instituce. Přes rozsáhlý výpadek spořitelna ale tvrdí, že včerejší platby klientů stihne v termínu. »Protože je i normálně zúčtováváme v šest nebo v osm hodin večer, není důvod ke zpoždění,« říká Gajdušková.

Kvůli kolapsu spořitelny měli problémy i obchodníci. »Lidé s plnými košíky chtěli platit kartou České spořitelny, ale nešlo to. Samozřejmě se hodně rozčilovali a šli pryč,« říká Luboš Kytýr ze společnosti Ahold, která provozuje řetězce Hypernova a Albert.

Podle Gajduškové se kartami nedalo vůbec platit u obchodníků vybavených platebními terminály spořitelny: »Pokud naši klienti chtěli platit u obchodníků jiných bank, pak pravděpodobně neuspěli s elektronickými kartami. S embosovanými kartami se platit dalo. « Stejné to podle ní bylo při výběrech z bankomatů jiných bank. Nešly ani karty spořitelny v cizině. Do problémů se například dostali turisté, když chtěli uhradit hotelové služby před návratem domů. »Dozvíme se to až z hlášení našich delegátů, které dostáváme následující den. Pokud by takový případ nastal, pak by ho musel na místě vyřešit náš zástupce,« uvedl Tomáš Brejcha z cestovní kanceláře Čedok. »Lepší je mít více karet různých bank,« dodal. K výpadku skoro platebního systému došlo jen několik dnů poté, co spořitelna zveřejnila pololetní pětimiliardový zisk a její nový šéf Gernot Mittendorfer slíbil, že po vzoru svého předchůdce Jacka Stacka bude pokračovat ve zlepšování služeb.

Už včera banka uvedla, že s těmi, kterým při výpadku vznikla prokazatelná škoda, bude jednat o odškodnění.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Radim Nevyhoštěný
9. 8. 2007 14:28 Nový

Re: další vylomenina ze strany ČS

celé vlákno
Pardon, špatně jsem si to přečetl a tak jsem si myslel, že Měšec dnes informuje o úterním výpadku:)) Omlouvám se. Ještě, že ČS nemám, asi bych se zbláznil..
Petr Leitner
Petr Leitner (neregistrovaný)
9. 8. 2007 13:54 Nový

i celý den!!

Minulý rok v lednu jednu sobotu nešlo NIC ve všech (3 otevřených) pobočkách v republice! Potřeboval jsem vybrat peníze. To byste viděli jak lidi zuřili, že potřebují na nájem apod..

Tenkrát údajně IT prostě zapomělo, že v sobotu je někde otevřeno a komplet vypli systémy.