Spočítejte si...

Zavřít

Limity pro odškodnění klientů leteckých společností se zvýšily

Od letošního roku došlo ke zvýšení finančních limitů odškodnění od leteckých společností za zpoždění, ztrátu zavazadel, zpoždění při přepravě cestujících nebo za zranění či smrt cestujícího, informuje Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Pokud dojde ke zničení nebo ztrátě zavazadla, nově je limit pro odškodnění zvýšen na maximální limit 1219 EUR. Jsou-li zavazadla odbavená, platí odpovědnost dopravce za škodu i bez jeho zavinění. U neodbavených zavazadel pouze v případě jeho zavinění. Pro náhradu škody je nutné podat písemnou stížnost dopravci a to do 7 dnů ode dne, kdy bylo zavazadlo cestujícímu předáno, uvádí Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí AČCKA.

V případě zpoždění při přepravě zavazadel je limit navýšen taktéž na úroveň 1219 EUR a povinnost podat žádost o náhradu je 21 dnů od předání zavazadla. Za zpoždění cestujících můžete v oprávněných případech nárokovat až 5062 EUR. 

Pro případ zranění či smrti cestujícího neexistují sice žádné finanční limity odpovědnosti, nicméně nařízení stanovuje minimální částku odpovědnosti pro případ, že letecká společnost prokáže, že se nejednalo o její nedbalost nebo jiné její zavinění. Minimální částka odškodnění činila dosud 107 846 EUR, avšak nový minimální limit činí 121 974 EUR, doplňuje Okamura.

V souladu s ustanovením Montrealské úmluvy, byly podle Okamury dosud platné limity odpovědnosti leteckých společností od 30.12.2009 zvýšeny o poměrnou částku 13,1 %.

Cena pohonných hmot se ustálila Kdy musíte navštívit finanční úřad?