Jestli je tohle hledání důvodů, proč to nejde, tak prosím, najděte mi práci, která buď bude platit tolik, aby zaplatila cestovné a čas cestováním strávený.;) Určitě to není žádný problém a není důvod, proč byste to pro mě neudělal.
Ono až budeme mít ceny odpovídající platům (tzn. aktuální ceny za jídlo, dopravu, oblečení atd. asi tak na čtvrtině), pak teprve můžeme uvažovat o tom dojíždět za prací 50 km tam a 50 km zpátky denně. Ale dokud budeme brát 12 tisíc hrubého měsíčně a za byt platit 8, opravdu není reálné dát 2000 Kč měsíčně jenom za dopravu do práce.
A dopravu vám žádný zaměstnavatel navíc neproplatí, to by u nás nesměla být 7% nezaměstnanost. Nevím, kolik vám je, ale váš názor by odpovídal věku pubertálního dítěte, které tento argument slýchavalo příliš často od rodičů. Ano, když lidi opravdu chtějí, dá se dokázat hodně, ale zdaleka ne všechno a je potřeba se taky zamyslet, jestli přemrštěná snaha je projevem odhodlanosti nebo hlouposti.
A vy jste už někdy někde pracoval, nebo jste teoretik?:) Nařiďte zaměstnavateli legislativně cokoliv a uvidíte, s jakou rychlostí najde na vaši pozici jiného pracovníka... Firemní dopravu vám taky nikdo nezřídí jen proto, že to vy chcete. A pracovat z domova vás třeba nechá, ale třeba taky ne... Všechno je na vůli zaměstnavatele a vy s tím nehnete ani o milimetr. Pokud si otevřete pusu, letíte, to je běžná praxe. Je spousta lidí, kteří čekají na vaši pracovní pozici. Bohužel žijeme v době, kdy je práce skoro privilegium.
jsem z jihoceskeho kraje, vysokoskolak, dojizim do Prahy zhruba 1,5h tam a 1,5h zpatky. Na jihu mi nabizeji 30 hrubeho v Praze mam 55 cisteho z cehoz 40 tisic mesicne setrim. Chci to vydrzet dva roky, protoze to neni zadny med dojizdet takovou dobu, ale za ty dva roky budu mit na ucte milion a s tim pak neni problem se vratit k praci na jih a mit milion rezervu. Staci chtit a neco vydrzet
telefonovat v autobuse, aby mě celý autobus poslouchal ....
Jak asi můžu pracovat v autobuse ?
Myslel jsem efektivně využít čas ne jej zaplácnout filmem.
Měl jsem na mysli, že nemám čas nakoupit, uklidit doma, uvařit, udělat s dětmi úkoly, obstarat pejska, staršího nemocného člena rodiny (prarodiče), ...
Jestli to bylo na mě, já jsem aktutálně s prací bez problémů, mám dostatečné příjmy, abych vyžil i s rezervou. Ale znám spoustu lidí, kteří tak šťastní nejsou - musí dojíždět třeba 60 km denně autem, protože veřejnými dopravními prostředky se do práce na 7 ráno prostě nedostanou. To máte dobré 3 až 4 tisíce měsíčně jenom za benzín. Za bydlení zaplatíte osmičku a kolik vám zůstane z 15 tisíc hrubého na jídlo, oblečení, soukromou dopravu a pak snad ještě třeba i živit dítě?
Asi tak.:) Tipl bych to, že kolega "Já" ještě nikdy nepracoval a neví, jak to ve firmách doopravdy chodí. Ano, být dobrý a pro zaměstnavatele cenný se dá zařídit, ale zdaleka ne vždy, jak si kolega "Já" představuje. Účetní bude vždy pouze účetní, ta nemá prostor k růstů za hranice postradatelnosti ve firmě. Když se vzepře, tak se prostě najde jiná účetní, která bude za tu práci ráda a nebude protestovat.
Samozřejmě, bude-li to vedoucí týmu, který jako jediný zná všechny detaily projektu, tak může vyjednávat snáze, ale i tak je potřeba dát pozor, protože projekt může skončit a hnedle může vznikat nová manažerská pozice. Možná, že až kolega "Já" začne chodit do práce, uvědomí si, že stát se pro firmu nepostradatelným je velice obtížné.:) V ČR se bohužel pracovní morálka udržuje strachem, nikoli pozitivní motivací.