Koncesionářské poplatky za Českou televizi a Český rozhlas by mohlo platit méně lidí. Rozhodl o tom školský výbor Poslanecké sněmovny. Výpočet pro neplacení poplatků za veřejnoprávní média by byl odvozen od příjmů. Pokud by měsíční příjmy poplatníka nebyly vyšší než 2,15 násobek životního minima (výše životního minima pro rok 2009 je 3126 Kč), byl by plátce osvobozen od poplatků. Aktuální výše poplatků za veřejnoprávní média činí 180 korun měsíčně (Česká televize 135 Kč a Český rozhlas 45 Kč). Roční poplatek tak činí 2160 korun.
Současně s touto úlevou byl schválen zákon, který umožní do filmů a seriálů vkládat zboží a služby, které by jinak musely být označeny jako reklama. Product placement je běžný například v anglosaských zemích a je nedílnou součástí většiny tamních televizních a filmových pořadů.