Lékaři si chybně naúčtovali úkony za téměř 3 miliony

Oborová zdravotní pojišťovna poskytla svým klientům možnost on-line sledovat, jaké výkony si jejich lékaři, lékárníci, lázně a další zdravotnická zařízení nechávají proplácet z jejich zdravotního pojištění. Vše mohou sledovat přes aplikaci v mobilu nebo přes internetový portál VITAKARTA ONLINE. Letos si péči tímto způsobem ověřilo přes 100 000 klientů OZP. A 3 600 z nich našlo ve výkazu zdravotní péče nesrovnalosti.

Naši klienti tak dohromady ušetřili ze svého zdravotního pojištění 2 800 000 Kč, které lékaři chybně naúčtovali, říká Mario Böhme, vedoucí obchodního odboru Oborové zdravotní pojišťovny.

České dráhy upravují své spoje před Vánoci a v období Vánočních svátků Požádali jste si o příspěvek na mobilitu příliš brzy? Žádost vám zastaví        
Tomáš Marný aura:10
22. 12. 2015 20:21 Nový

Lékaři si naúčtovali výkony za mnohonásobně více

Ale od té doby, co jsem na to upozornil VZP a dostalo se mně odpovědi, že sice došlo k nedopatření, ale omylem, a v podstatě o nic nejde, je mně to u zadku a klidně ať si na mne účtují 2 porody, 3 potraty a 2 mamografy ročně, v porovnání s IZIP a telefonickým objednávkovým systémem to není nic.

Jaroslav Novák aura:61
28. 12. 2015 6:19 Nový

Nejspíš s tím normální člověk nic nenadělá.

Před lety jsem si "dovolil" postavit se proti zvůli zubní lékařky, která si naprosto bez skrupulí naúčtovala v měsíci prosinci platbu za provedení preventivní prohlídky u mě, mé manželky a našeho syna, ač jsme na takové prodlíce vůbec nebyli. Ale máme tzv. kartu života u ZP MV, takže jsem na to náhodou přišel. Trvalo cca půl roku, než mi ZP MV odpověděla na moji stížnost s tím, že lékařka musela peníze vrátit. Zda provedli nějaké další opatření, tedy zda na ni třeba nepodali trestní oznámení, protože to údajně bylo od ní vyúčtováno omylem, to jsem se už nikdy nedozvěděl. Faktem je, že ordinuje dosud. Jediný tedy následek byl ten, že jsme si museli nalézt jiného zubního lékaře, neboť si ndovedu představit, že bych si nechal vrazit kleště do úst od zlodějky, která samozřejmě ví, že jsem si na ni stěžoval, čímž ona přišla o cca 1500,- Kč. Od té doby jen trpně kontroluji, jak si lékaři účtují nesmyslné položky v rámci různých vyšetření. Z poslední doby mě dostalo, když jsem jedním telefonátem u sestry na očním ambulanci objednal preventivní prohlídku pro sebe, manželku a syna. A ejhle, ve všech našich účtech je za toto objednání naúčtována položka "tel. kontakt s lékařem", kus 36,05 Kč. Prý i ta stovka za oobjednání tří pacientů je jim dobrá. V Modřanské poliklinice, když si telefonicky objednáte vystavení receptu na lék, který máte dlouhodobě objednán, tak za tzv. minimální kontakt s lékařem pojišťovna uhradí 72,10 Kč. A to jsou jen střípky. Jo, páni lékaři! Nemusí pršet, jen když kape, že? Protože to takhle nejspíš dělají všichni, tak se nelze divit, že je ve zdravotnictví pořád málo peněz.... Mezi námi, jak jsem se dozvěděl od ZP, v případě účtování tzv. tel. kontaktu pacienta s lékařem musí být o takové konzultaci záznam ve zdravotnické dokumentaci. Chtěl bych vědět, co tam ti lékaři vlastně napíší, když od sestry nechci nic jiného, než napsat re cept na dalšího půl roku. Ono to je také způsobeno legislativou. Lékař nemůže předespat léky na déle, jak tři měsíce. A při chronických onemocněních je kontrola po půl roce či po roce celkem běžná. Takže si holt musí tak trochu přikopnout alespoň nějakou kačku, že? Snad nemusím připomínat, že za vystavení receptu si lékaři účtují zvlášť.