Spočítejte si...

Zavřít

Která města jsou z hlediska silničního provozu bezpečná a která ne?

Jak jsou na tom česká města z hlediska bezpečnosti silničního provozu? To monitoruje Česká pojišťovna pomocí projektu ČP Index bezpečnosti, který vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě usmrcených a těžce zraněných osob ve vztahu k počtu obyvatel. (S důrazem na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti). 

Z krajských měst si v žebříčku vedou nejlépe Karlovy Vary. Loňský vítěz – město Plzeň, se oproti loňsku propadla naopak mezi tři nejnebezpečnější krajská města. Hned devět krajských měst během prvního pololetí nemělo žádnou nehodu s vážným či smrtelných zraněním. Nejhůře je na tom naopak Mělník. Zde na necelých 20 tis. obyvatel připadá jedna smrtelná a čtyři těžké nehody.

Pořadí Krajské město ČP Index
1. Karlovy Vary 1277,88
2. Olomouc 1113,7
3. Liberec 926,05
4. Jihlava 730,77
5. Praha 706,27
6. Brno 675,22
7. Pardubice 565,01
8. Zlín 539,06
9. Ústí nad Labem 477,32
10. Hradec Králové 471,59
11. Plzeň 468,91
12. Ostrava 345,01
13. České Budějovice 326,74
Pořadí Okresní město ČP Index    Pořadí Okresní město  ČP Index   Pořadí Okresní město ČP Index
1. – 9. Beroun 9999   21. Svitavy 1698,6   41. Vyškov 724
1. – 9. Nymburk 9999   22. Chomutov 1681,37   42. Kladno 706,65
1. – 9. Domažlice 9999   23. Rakovník 1666,1   43. Rokycany 691,05
1. – 9. Cheb 9999   24. Trutnov 1540,95   44. Nový Jičín 643,15
1. – 9. Louny 9999   25. Jablonec nad Nisou 1511,87   45. Znojmo 574,6
1. – 9. Rychnov n. Kněžnou 9999   26. Šumperk 1366,85   46. Prachatice 571,6
1. – 9. Třebíč 9999   27. Český Krumlov 1337,7   47. Mladá Boleslav 549,24
1. – 9. Bruntál 9999   28. Tachov 1241,8   48. Benešov 544,77
1. – 9. Jeseník 9999   29. Sokolov 1220,1   49. Kutná Hora 532,38
10. Tábor 3533,4   30. Opava 1165,48   50. Karviná 505,66
11. Teplice 2557,3   31. Frýdek-Místek 1164   51. Přerov 457,78
12. Hodonín 2524   32. Strakonice 1147,55   52. Vsetín 454,93
13. Břeclav 2405,2   33. Jindřichův Hradec 1118,35   53. Příbram 425,85
14. Litoměřice 2346,2   34. Písek 997,43   54. Uherské Hradiště 423,22
15. Chrudim 2324   35. Kroměříž 973,03   55. Kolín 386,59
16. Žďár nad Sázavou 2303,8   36. Semily 873,6   56. Ústí nad Orlicí 289,98
17. Klatovy 2274,8   37. Jičín 844,4   57. Havlíčkův Brod 268,51
18. Most 2248,87   38. Pelhřimov 832,8   58. Náchod 206,88
19. Blansko 2110,3   39. Prostějov 751,93   59. Mělník 174,77
20. Česká Lípa 1893,9   40. Děčín 738,44        

údaje v tabulce za první pololetí (zdroj: Česká pojišťovna)

ČP Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných. V případě, že v některých městech nedošlo během sledovaného období k žádné takovéto události, je těmto městům přidělována maximální hodnota indexu 9999. Krajská a okresní města jsou hodnocena v samostatném pořadí.

Většina Čechů chce u zboží kvalitu a upřednostňuje český původ Na teplu si připlatíme. O kolik?        
Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
7. 11. 2012 11:56 Nový

No...

Jestli je to postaveno na jednom nebo dvou smrťácích, pak se není čemu divit, že se to hýbe. Stačí třeba jeden motorkář, co to neubrzdí a je vymalováno. Ono taky když ale člověk jede ráno v pohodě a večer při návratu už je tam hrazda s objížďkou, není se čemu divit.