Spočítejte si...

Zavřít

Jaké požadovat odškodné za zkaženou dovolenou?

Těšili jste se na dovolenou a místo toho se nemůžete dočkat rodné domoviny? To, abyste získali vše, za co jste zaplatili, je odpovědností cestovní kanceláře. A sem byste také měli směřovat svou reklamaci zájezdu se žádostí o kompenzaci, kterou je nutné uplatnit nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Jak byste ji ale měli stanovit?

Pomoci by vám mohl kodex kvality (ITQ kodex), který zavedla ERV Evropská pojišťovna a dnes se k němu hlásí 15 velkých cestovních kanceláří.

ITQ kodex zjednodušeně řečeno stanoví výši finanční kompenzace v případě nekvalitních služeb poskytovaných cestovními kancelářemi či jejich dodavateli. Jasně říká, na kolik peněz máte nárok v případě, že cestovka nesplní některé z poskytovaných nebo prokazatelně slibovaných služeb, uvádí zpráva ERV Evropské pojišťovny. 

Abyste měli co nejvyšší šanci s reklamací uspět, upozorněte na nedostatky hned v místě dovolené a před jejich případným odstraněním je zdokumentujte. Kompenzace se týkají celé řady nedostatků a jsou členěny do několika skupin (ubytování, stravování, služby delegáta, doprava atd.). Například za rozbitou klimatizaci dostanete slevu až 20 %, za zkažené jídlo až 30 % z ceny zájezdu, pokud tyto nedostatky trvaly po celou dobu zájezdu. V případě, že trvaly kratší dobu, jsou uvedené kompenzace poměrně kráceny, vysvětluje zpráva pojišťovny s tím, že nedostatky se hodnotí podle tzv. kompenzační tabulky.

Podle ITQ Kodexu zákazník dostane kompenzaci už ve chvíli, kdy pochybení CK dosáhne 1 %, je-li procentuální součet všech nedostatků vyšší než 50 %, má klient kromě slevy za problémový zájezd navíc nárok také na denní odškodné, uvedl Štěpán Landík z ERV Evropské pojišťovny s tím, že to začíná na tisícovce za osobu na den. Klienti, včetně dětí, ho dostávají za celou dobu trvání zájezdu, nikoli tedy pouze za dny, kdy problém trval, dodal.

Máte na daně svého poradce? Nezapomeňte odevzdat Přehled OSVČ Za prací do zahraničí? To nechceme