Jaké mají čeští vysokoškoláci představy o zaměstnání?

Co požadují čeští studenti od budoucích zaměstnavatelů a podle čeho volí firmu, v níž si chtějí vybudovat kariéru? Těmito a mnoha dalšími otázkami se zabýval rozsáhlý výzkum, který mezi českými vysokoškoláky s ekonomickým zaměřením provedla společnost KPMG Česká republika.

Zajímavá náplň práce a přátelský kolektiv jsou jedny z hlavních kritérií, podle nichž si čeští vysokoškoláci hledají po promoci zaměstnání. Výzkum společnosti KPMG Česká republika ukázal, že studenti se potřebují ještě před promocí zorientovat mezi firmami na trhu a hlavně přesně specifikovat obor, v němž chtějí svoji kariéru budovat. Mnozí zaměstnavatelé proto umožňují studentům navštívit jednotlivá oddělení a popovídat si s odborníky.

Průzkum KPMG Česká republika se zabýval také tím, kdy vysokoškoláci začínají sbírat pracovní zkušenosti. Dvě třetiny studentů druhých až pátých ročníků si při studiu na vysoké škole přivydělávají. Motivací jsou většinou peníze. Zájem získat zároveň i praxi v oboru má jen každý desátý student.

Zajímavou výpovědí jsou také představy studentů, co mohou a chtějí svému budoucímu zaměstnavateli nabídnout. Čtvrtina ochotně poskytne své zkušenosti, znalosti a schopnosti. Necelých deset procent pak spolehlivost a svědomitost. Jen každý čtrnáctý vysokoškolák tvrdí, že je ochotný se v zaměstnání učit. Na oplátku počítá mnoho studentů s bohatými benefity. Nejeden z dotazovaných zmiňoval služební auto, mobilní telefon a příspěvek na stravování.

ČNB vydala stříbrnou pamětní minci s Karlem IV. Fio družstevní záložna bude poskytovat bezplatný platební styk se slovenskou pobočkou