Jaké benefity lákají zaměstnance?

Zaměstnanci chtějí od svých zaměstnavatelů víc odborného vzdělávání, naopak tradiční bonusy jako stravenky nebo občerstvení a u specializovaných pozic například i mobilní telefon nebo notebook stále nepovažují za výhodu, ale za samozřejmost. Alespoň takové výsledky ukázala studie, kterou provedla personální agentura Robert Half.

Velký zájem zaměstnanců o odborná školení se ukazuje už i v našich minulých studiích. Firmy velmi často nabízejí jazykové kurzy, ovšem je poměrně zajímavé, že odborné vzdělávání zůstává v pořadí nejčastějších benefitů spíše na nižších pozicích, upozorňuje Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half v České republice.

Nejrozšířenějšími benefity napříč všemi obory jsou dlouhodobě stravenky nebo občerstvení a pět týdnů dovolené. Řada firem také svým zaměstnancům poskytuje služební mobilní telefon a notebook. Podle Křížka si už ovšem zaměstnanci na tyto výhody ve velkém zvykli a přestávají je považovat za významné benefity.

Velmi zajímavé srovnání nabízí pětitýdenní dovolená. Týden volna navíc se objevuje v nejžádanějších benefitech prakticky ve všech oborech, stále častěji a stále výš do top 10 nejvyhledá­vanějších benefitů ovšem proniká dovolená v délce šesti týdnů. Reálně ji však zatím poskytuje jen minimum zaměstnavatelů, pokračuje Křížek.

Mezi benefity, kterých by zaměstnanci rádi využívali, už tradičně patří služební automobil i k soukromým účelům nebo odborné vzdělávání, certifikace či jazykové kurzy. V desítce nejvyhledávanějších výhod napříč všemi obory je i pružná pracovní doba. Naopak na straně zaměstnavatelů na přední příčky poskytovaných benefitů pronikly firemní teambuildingové akce, o které ovšem zaměstnanci příliš velký zájem nejeví.

Zemědělci chystají protestní akci Zdražovalo zejména ovoce a zelenina