Podle průzkumu společnosti Ernst & Young, který byl realizován na 28 500 klientech, využívá u nás internetové bankovnictví 3/4 Čechů, což je více než průměr Evropské unie. V EU internetové bankovnictví využívá 55 % klientů, celosvětový průměr je 47 %.
Dvě třetiny Čechů si také vybírá banku nebo bankovní produkty na doporučení rodiny a přátel. Nebo na základě doporučení v srovnávacích portálech: Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály,
uvedl Pavel Riegger z Ernst & Young.
Průzkum také ukázal, že Češi jsou citliví na zkušenosti v bankovních pobočkách. Špatná zkušenost v pobočce je druhým nejčastěji zmiňovaným impulsem ke změně banky. Nejvíce (69 % klientů) by banku změnilo kvůli vysokým poplatkům, evropský průměr je přitom 53 %.