Spočítejte si...

Zavřít

I účty České spořitelny byly cílem útoků

Komerční banka není jedinou bankou, která se stala obětí pokusů o vykradení účtů klientů prostřednictvím internetového bankovnictví. Odvedení peněz z účtů potvrdila dnes také Česká spořitelna. Zcizení peněz se týkalo klientů, kteří využívali nejnižší formu zabezpečení účtu – vstup zajištěný pouze uživatelským jménem a statickým heslem bez další autorizace plateb (způsob, který lze využít do limitu 20 tis. Kč denně – limit lze snížit na nulu, čímž se bezpečnost zvýší, jak jsme vás informovali v dnešním článku).

Prostředky, které byly odčerpány pachateli z účtu klientů, jsme vrátili zpět klientům. Nedošlo k žádnému poškození klienta. Klienti se tedy nemusejí ničeho obávat, jejich peníze jsou v bezpečí, sdělila na náš dotaz Simona Můčková z tiskového odboru České spořitelny.

Jaký je váš názor na zabezpečení internetového bankovnictví?

Kompletní vyjádření České spořitelny

Internet je prostředí, které se stává terčem různých podvodníků a nepoctivců.

Česká spořitelna se setkává s pokusy o nabourání klientských účtů v rámci internetového bankovnictví. I v poslední době jsme zaznamenali několik pokusů o zneužití a převod prostředků z účtu klientů. Nedošlo však k žádnému prolomení vnitřního systému banky, ale jde o problém zneužití údajů jednotlivých klientů. Díky našim bezpečnostním mechanizmům se nám však podařilo tyto případy zachytit. Vzhledem k tomu, že jde o trestný čin, případy jsme ihned předali policii, se kterou úzce spolupracujeme.

Prostředky, které byly odčerpány pachateli z účtu klientů, jsme vrátili zpět klientům. Nedošlo k žádnému poškození klienta. Klienti se tedy nemusejí ničeho obávat, jejich peníze jsou v bezpečí.

Klientům doporučujeme, aby důsledně chránili klientské číslo a heslo, využívali aktivně kombinace bezpečnostních prvků služby S24, heslo často obměňovali a nikdy se nepřihlašovali do aplikace Internetbanking v nedůvěryhodném prostředí (např. internetové kavárny). Aby používali legální a aktualizovaný operační systém, aktuální antivirový program a personální firewall. Zároveň doporučujeme, aby klienti průběžně kontrolovali své účty.

České spořitelně se podařilo peníze odvedené z účtů klientů včas zachytit a vrátit zpět. Nebyli tak poškozeni ani klienti, ani banka.

PayPal umožnil Čechům platby rovněž i přijímat Penzijní fondy ČSOB mají půl milionu klientů